تماشای «جاذبه» در نخستین سینمای فضایی جهان

به گزارش مهر، تا پیش از این فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی برای تماشای فیلم در مواقع بیکاری خود راهی نداشتند جز اینکه از رایانه همراه و یا اخیرا از iPad استفاده کنند اما حالا این افراد که معمولا تا شش ماه ساکن ایستگاه فضایی بین المللی هستند می توانند لذت واقعی تماشای فیلم را بر روی این پرده نمایش بزرگ آن هم در فضا تجربه کنند.

پرژکتوری که با این پرده نمایش فیلمها را پخش می کند از نوع HD بوده و به جز پخش فیلم برای برگزاری کنفرانس نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این پرده نمایش ۶۵ اینچی توسط شرکت Screen Innovations آمریکا و به سفارش ناسا طراحی و ساخته شده است. این فناوری جدید به تازگی و توسط کپسول باری دراگون متعلق به شرکت خصوصی SpaceX راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد.

گفته می شود این شرکت برای طراحی و ساخت پرده نمایش ویژه کار در فضا ۸ ماه زمان صرف کرده است. مهندسان این شرکت در طراحی پرده نمایش مورد نظرشان مجبور بودند به فاکتورهای مختلفی توجه کنند که قابل حمل بودند، سهولت در راه اندازی و جمع آوری و از همه مهمتر نمایش مناسب و باکیفیت تصاویر در محیطی پر نور از آن جمله است. فاکتور آخر از آن جهت از اهمیت برخوردار است چون در بیشتر مواقع چراغهای ایستگاه فضایی بین المللی روشن است.

در تصویری که یکی از فضانوران ایستگاه فضایی در صفحه شخصی خود منتشر کرده نمایش فیلم «جاذبه» در این پرده نمایش دیده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا