برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی عکس میکروسکوپی

این برنامه‌ها با هدف ارتقای فضای پژوهشی و رقابتی مهندسی مواد و با حضور نخبگان داخلی و بین‌المللی حوزه مهندسی مواد اجرایی خواهد شد.مسابقه بین‌المللی عکس میکروسکوپی ضمن معرفی بهترین آثار میکروسکوپی پژوهشگران، اساتید و دانشجویان حوزه‌های مختلف علمی، پیشرفت‌ها و یافته‌های اخیر در زمینه عکس میکروسکوپی را مورد توجه قرار می‌دهد.

این مسابقه در دو بخش «موضوعی» و «آزاد» برگزار خواهد شد. بخش موضوعی مسابقه در 6 زمینه «متالوگرافی»، «مینرالوگرافی»، «سرموگرافی»، «بیومواد و علوم زیستی»، «نانو مواد» و «فیبرها و پلیمرها» پذیرای آثار میکروسکوپی شرکت کنندگان است.
در بخش آزاد نیز تصاویر میکروسکوپی از تمام رشته‌ها و زمینه‌های علمی پذیرفته خواهد شد و تفاوت اصلی آن با بخش موضوعی، معیارداوری متفاوت این بخش است.
برای ارسال آثار محدودیتی در نوع میکروسکوپ مورد استفاده وجود ندارد و تصاویر میکروسکوپی ثبت شده توسط هر یک از انواع میکروسکوپ‌های نوری، الکترونی، پروبی و سایر روش‌های مرتبط می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
اصلی‌ترین هدف این مسابقه ایجاد بستری مناسب برای پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند در سراسر دنیاست تا همگام با به اشتراک گذاشتن آثار میکروسکوپی در زمینه‌های مختلف علمی از یافته‌های جدید در زمینه مطالعاتی خود بهره‌مند شوند. این مسابقه در اردیبهشت ماه 97 در دانشگاه امیرکبیر برگزار خواهد شد.
همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر میزبان دومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی در مهرماه سال 1396 نیز خواهد بود. این مسابقه نوپا که دومین دوره خود را تجربه می‌کند، با تکیه بر توان علمی و نیروی دانشجویی، تجربه و هدایت اعضای هیأت علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه ریزی شده است. اطلاعات بیشتر در پایگاه اینترنتی این رویداد به نشانی http://mgc.iromes.ir در دسترس است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا