آیا وسایل خانگی هوشمند یک تهدید امنیتی هستند؟

به گزارش سیناپرس به نقل ازایسنا، هوشمند شدن وسایل خانگی به معنای اتصال به اینترنت و انجام وظایف کنترل از راه دور و حتی به روزرسانی خودکار نرم‌افزار از مرکز داده کارخانه سازنده است.

کارشناسان مسائل امنیتی بر این باورند که تمام وسایل خانگی متصل به اینترنت پتانسیل تبدیل شدن به یک سلاح جهت تهدید امنیت ملی یک کشور را دارند.

سناتورهای آمریکایی به دنبال حمایت از تصویب قانون محدودیت تولید وسایل خانگی الکترونیک و الزام برخی از استانداردهای لازم جهت هرچه ایمن‌تر کردن آنها هستند.

کاری گاردنر، سناتور فعال مجلس سنای آمریکا در مورد اهمیت این لایحه گفت: هر سال میلیاردها دلار صرف خرید و واردات وسایل خانگی هوشمند می‌شود که در این میان لازم است تا افراد از خطرات این وسایل هوشمند آگاه شوند.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که همه وسایل هوشمند متصل به اینترنت مثل یخچال هوشمند، قهوه‌جوش هوشمند و سایر وسایل مستعد هک شدن هستند و در این‌صورت زمینه تبدیل شدن به یک سلاح تخریب زیرساخت‌های شهری و حتی آسیب رساندن به مردم را دارند.

کارشناسان امنیتی معتقدند که هک وسایل هوشمند برای هکرهای حرفه‌ای بسیار آسان است. در واقع کسانی که سال گذشته توانستند سایت توئیتر را هک کنند، می‌توانند با ارسال یک کد از طریق اینترنت دوربین تلویزیون‌های هوشمند را روشن کنند و یا از طریق میکروفون از حریم شخصی مردم سوء استفاده کنند.

از دیگر پتانسیل‌های خطرناک وسایل خانگی هوشمند، قابلیت تبدیل به یک سلاح جهت نابودی زیرساخت‌های یک کشور است. مثلا در نظر بگیرید با ارسال یک کد در اینترنت، ناگهان همه وسایل خانگی پر مصرف روشن شوند؛ در این شرایط شوک عظیمی به صنعت برق هر کشور وارد می‌شود و شبکه‌های توزیع برق به شدت آسیب می‌بینند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا