قانون کپی رایت بازبینی می‌شود!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از بازدید از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران و در جمع خبرنگاران در رابطه با اجرا و چگونگی کپی رایت در ایران گفت: قانون کپی رایت ایران در سال ۱۳۴۸  و در بخش قانون تجارت ایران به تصویب رسیده است و از آن زمان تا به امروز به دلیل گذشت سال‌ها بندهایی به آن اضافه شده است که حالا دیگر نمی‌تواند نیازهای حمایتی کسب و کارهای نوپا، توسعه دهندگان بازی و نرم افزار ها رو پوشش دهد.

آذری جهرمی ادامه داد: بازبینی و اجرای قانون کپی رایت به منظور حمایت از تولید کنندگان محتوای داخلی در برنامه پیشنهادی ارائه شده وزارت ارتباطات دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی بوده است و ما در این برنامه اعلام کردیم که باید در مجلس کارگروه حقوقی داشته باشیم تا کپی رایت یا قانون مالکیت معنوی بازبینی شود.

وزیر ارتباطات با اشاره  به شروع بازبینی قانون کپی رایت در ایران گفت: بازبینی برای اجرای قانون کپی رایت به منظور حمایت از تولید کنندگان انواع محتوا از جمله محتوای بصری، متنی، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها شروع شده است و قرار است بازبینی‌های عمده‌ای در قانون مالیکیت فکری و معنوی و حریم خصوصی ایجاد شود. 

وی افزود: لایحه‌‎ای در حال تنظیم و ارائه به دولت است تا دولت بعد از ارائه آن به مجلس شورای اسلامی و تصویب کارهای اجرایی برای بحث قانون مالکیت فکری و معنوی انجام شود. در حال حاضر برای قانون کپی رایت همکاری نزدیکی با مجلس پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسون‌های ذی ربط از سوی وزارت ارتباطات در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که قانون کپی رایت مسئله بسیار مهمی است، خاطر نشان کرد: در صورتی که مسئله کپی رایت در ایران حل نشود، در بخش تولید محتوا و تجارت محتوا نمی‌توان به رشد لازم رسید.

آذری جهرمی در پایان گفت: ایران زمانی در دنیا تولید کننده محتوا نبود، اما حالا تولید کننده محتوا هستیم. زمانی که تولید کننده محتوا نبودیم، احترام به کپی رایت ضروری نبود اما امروز که تولید کننده محتوا هستیم باید کپی رایت و قانون مالکیت فکری و معنوری را به صورت جدی رعایت کنیم تا کسب و کارهای ایرانی بتوانند شکل گیری خوبی داشته باشند و بتوانند به رشد مطلوبی برسند به همین دلیل است که کپی رایت چالش بسیار مهم و ضروری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا