یخ‌نوردی با سورتمه پوشیدنی

به گزارش ایسنا، کابران می‌توانند به جای کشیدن سورتمه سنگین توسط یک طناب، آن را به پشت خود متصل کنند و به راحتی از کوه بالا و پایین بروند.

این سورتمه شبیه حفاظ پشت است و در واقع نوعی پد پلاستیکی است که توسط بندهایی به شانه متصل می‌شود؛ همچنین وجود یک کمربند، کنترل دقیق‌تری هنگام پایین‌رفتن از کوه برای سورتمه‌سوار فراهم می‌دهد.

«وارن جیبسون» در سال 2013 شرکت SnoSoot LLC را در کانادا برای طراحی این سورتمه تأسیس کرد و از آن زمان به دنبال عملی‌کردن این ایده بود. سورتمه ابداعی وی از نوعی پلاستیک پلی‌کربنات و پلاستیک آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) ساخته شده و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی ارائه می‌دهد.

کربنات، انعطاف‌پذیر و تقریبا نشکن است و ABS نیز ماده‌ای بی‌نهایت سخت است که استفاده از آن در ساخت ریل سورتمه، ایده‌ای مناسب است.

جیبسون هم‌اکنون در حال کار بر روی مدل‌های شکم و پشت این سورتمه است که هر دوی آنها شامل یک پد بر روی بخش فوقانی برای عملکرد راحت‌تر و همچنین ترمزهای موجود بر روی بازو هستند.

نسخه پشت آن شامل مجموعه‌ای از ورقه‌های پا برای چرخیدن و ترمزگیری است؛ نسخه مخصوص بزرگسال بسته به اندازه بین 3.6 و 4.5 کیلوگرم وزن دارد و نسخه کوچک‌تر نیز بین 2.7 و 3.6 کیلوگرم وزن دارد.

محققان هم‌اکنون در حال بازاریابی برای ارائه نسخه‌های سورتمه‌ جدید و تولید تجاری آنها هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا