محصول جدید کمپانی آئودی

آئودی آیکون (Audi Aicon)،‌ ارائه‌دهندۀ نوآوری‌های فناوری است. یک سدان لوکس کاملاً خودران و الکتریکی که در زمینۀ رانندگی، سیستم تعلیق، دیجیتال و پایداری خلاقانه‌ترین و جدیدترین تکنولوژی را عرضه می‌کند.

ابعاد این کانسپت رونمایی‌شده، 5.44 طول، 2.10 عرض و 1.56 ارتفاع است. فاصله بین دو محور خودرو نیز 3.47 متر است. با این وصف آئودی آیکون در کلاس سدان‌های سگمنت D قرار می‌گیرد.

فضای فوق لوکس کابین خودرو الهام‌گرفته از بخش فرست‌کلاس هواپیما است. رینگ‌های غول‌پیکر 26 اینچی و جلوپنجره 6 ضلعی معکوس از دیگر مشخصه‌های ظاهری این خودرو تماماً الکتریکی است.

آئودی آیکون از تکنولوژی روشنایی LED بهره می‌برد و صفحات نمایشگر کاملاً دیجیتالی 600 پیکسلی در این خودرو جایگزین چراغ‌های عقب و جلو است.

این حد از کیفیت نمایشگرها تضمین‌کنندۀ نمایش هر نوعی از اطلاعات و گرافیک در گسترۀ رنگی بسیار بالا است. همچنین فناوری LED با هر شرایطی در رانندگی سازگار است و به صاحب خودرو امکان آن را می‌دهد که مدل روشنایی خودرو را مطابق با سلیقه خود طراحی کند و آن را سفارش دهد.

از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کانسپت این است که در هنگام حرکت، جاده و فضای اطراف را با وضوح بسیار بالا روشن می‌کند و با بهره‌گیری از چراغ‌های دوربرد و سیستم لیزر و رادار، حتی در محیط کاملاً تاریک نیز قادر به دیدن همه چیز است.‌ آئودی آیکون همچنین مجهز به سیستم نوری مشایعت‌کننده است که مسیر پیش روی فرد را روشن می‌کند.

سقف این کانسپت از یک پنل تمام شیشه‌ای ساخته شده است که نور خورشید را به فضای داخلی خودرو هدایت می‌کند و این امکان را نیز دارد که با کمک سیستم روشنایی یکپارچه OLED بتوان درون کابین را نورپردازی کرد.

کابین کانسپت آئودی آیکون نیز از طراحی ویژه‌ای برخوردار است. به علت نبودن ستون B در این خودرو، در هنگام ورود، کل کابین در اختیار سرنشین قرار می‌گیرد. تمرکز اصلی در آئودی آیکون روی صندلی‌های جلو قرار گرفته است و این امکان را دارد که صندلی‌ها تا حد زیادی به عقب کشیده شوند تا فضای سرنشینان جلو خودرو کاملاً وسیع باشد. صندلی‌های فوق راحت این خودرو قابلیت چرخش 15 درجه دارند که ورود سرنشین به خودرو و نیز تعامل او با دیگر سرنشینان را بسیار راحت می‌کند.

ورودی‌های خودرو لمسی هستند و کنترل صوتی و ردیابی چشم از مشخصات دیگر این کانسپت است. درون خودرو امکان تماشای فیلم، ویدئو‌کنفرانس، وب‌گردی و برقراری ارتباط با شبکه‌های اجتماعی میسر است.

چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرب 355 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن‌متر نیروی این خودرو را تأمین می‌کنند. هر موتور مسئول حرکت یکی از چرخ‌های خودرو است و هر جفت از موتورها روی یک محور خودرو نصب شده‌اند.

می‌توان گفت که هدف کمپانی آئودی در طراحی این کانسپت، حداکثر امکان حرکتی و کارآیی بوده است چراکه این خودرو با یک بار شارژ کامل باتری‌هایش می‌تواند 700 تا 800 کیلومتر را بپیماید.

فنرهای پنوماتیک موجود در سیستم تعلیق خودرو هرگونه دست‌انداز و ناهمواری را در جاده از بین می‌برد.

چهار چرخ خودرو با استفاده از محرک‌های الکتریکی قادرند که حرکات بدنه خودرو را در پیچ‌ها کنترل کنند و همچنین شتاب‌گیری و ترمزگیری خودرو را در دست داشته باشند.

کانسپت آئودی آیکون، رویکردی آینده‌نگرانه دارد، به این معنی که تکنولوژی به‌کاررفته در آن نیازمند زیرساخت‌ها و خیابان‌های کاملاً توسعه‌یافته است. به تعبیری می‌توان گفت آئودی آیکون هواپیمایی است که روی زمین حرکت می‌کند.

تاکنون اطلاعاتی درخصوص قیمت و تاریخ تولید و عرضه این کانسپت از سوی سازندگان اعلام نشده است.

 

گزارش: غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا