اندروید اوریو در کدام گوشی ها قابل اجراست؟

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،با تلاش شبانه‌روزی انجمن توسعه‌دهندگان رام (ROM development community)، وبسایت تخصصی XDA به تازگی دستگاه‌های دارای رام مناسب جهت ارتقا به سیستم‌ عامل اوریو را به صورت یک فهرست به علاقه‌مندان معرفی کرده است.

این فهرست شامل برندهای معتبر و مختلفی است که تاکنون از این نسخه از سیستم عامل اندروید در دستگاه‌های خود استفاده نکرده‌اند؛ البته دلیل آن کمبود و محدود بودن قطعات سخت‌افزاری این دستگاه‌ها است. بسیاری از رام‌هایی که در این دستگاه‌ها قرار دارد، نمی‌تواند تغییرات جدیدی را که در حوزه فناوری صورت گرفته، پشتیبانی کند.

در حال حاضر مدل ZenFone 5 شرکت ایسوس، Galaxy S6 ،Galaxy Tab S2 و Galaxy Note سال ۲۰۱۴ شرکت سامسونگ، مدل‌های Xperia M2،Xperia SP،Xperia T TX، و V شرکت سونی نیز از رام اوریو پشتیبانی می‌کنند. همچنین مدل ZenFone 2 ایسوس، موتورولا مدل Moto E ،Moto X و Moto G نیز می توانند از رام لینیج او اس ۱۵ (Lineage OS ۱۵) پشتیبانی کنند.

OnePlus دیگر برندی است که در این لیست به چشم می‌خورد. هیچ‌کدام از مدل‌های این برند در حال حاضر از نسخه اوریو و لینیج او اس ۱۵ استفاده نمی‌کند.

تمامی دستگاه‌هایی که OEM تولید کرده است، قابلیت پشتیبانی از نسخه اوریو را دارند. دیگر برندی که نامش در لیست استفاده از نسخه اوریو درج شده، شیائومی با حداقل ۱۰ پرچم‌دار است.

نسخه ۳۲ بیت Nexus 6 و Nexus 5 نیز نامشان در لیست پشتیبانی از اندروید اوریو دیده شد. گفته می‌شود، دارندگان Nexus 4 و مدل‌های پیشین آن به دلیل قدیمی بودن قطعات سخت افزاری، فعلاً نسخه اوریو را دریافت نمی‌کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا