فاصله ‎کمی تا سال 1404 داریم

دکتر سیدحمیدرضا طیبی امروز در هفتادونهمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی و رؤسای مراکز و سازمان‌های تخصصی و فرهنگی در تبریز اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران فاصله ‎کمی با سال 1404 دارد تا یک الگوی موفق و خوب از یک کشور موفق اسلامی را به جهانیان ارائه دهد و از این رو باید تلاش بیشتری برای تحقق آن کرد. 

وی افزود: نمی‌توانیم عملکرد و وضعیت نامناسب کنونی خود را به تحریم‌ها و قبل از انقلاب نسبت دهیم و باید علت آن را در داخل جست‌وجو کنیم. سیاسی شدن بیش ازحد و غیرضروری کشور، عدم توافق بر سر مصالح ملی در میان نخبگان سیاسی، فرهنگی و مردم از عمده مشکلاتی است که باید بر سر آن به توافق رسید. 

وی عنوان کرد: نمی‌شود که در یک دولت مسیر پیشرفت بر اتصال به بازار جهانی استوار باشد و در دولت بعدی صرفا بر توان داخلی و قطع ارتباط با سایرین تمرکز کرد. زیرا هیچ کشوری در طول چهار و یا هشت سال پیشرفت نکرده است. 

طیبی خاطرنشان کرد: برخورد جناحی و حزبی سبب می‌شود تا مردم در انتخابات نیز به طور احساسی رای دهند و سیاست داخلی و خارجی در کشور به هم بریزد و این در حالی است که کشور ما همواره ثابت کرده است که مشکلی در حوزه ‎توسعه ‎فرهنگی و علمی ندارد.

وی افزود: رشد نابرابری، ترویج وحشتناک فساد و مهاجرت نخبگان از معایب عدم هماهنگی افراد با سلایق مختلف در کشور است که با توجه به اصول دینی مورد تاکید در دین مبین اسلام، پسندیده یک کشور اسلامی و شیعه‌نشین نبوده و باید اصلاح شود.   

طیبی گفت: علم گرایی و عقل‌گرایی، احترام به حقوق دیگران و آزادی در حد متعادل و رعایت اخلاق از جمله موارد مورد تاکید در دین اسلام است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. 

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به رسالت‌های این نهاد خاطرنشان کرد: با توجه به مبانی مطرح شده در برنامه‌ ششم توسعه، باید شاهد اثرگذاری بیشتر این نهاد در حوزه‌های مختلف باشیم و از این رو دانش‌بنیان شدن فعالیت‌ها، مطالعات قوی و جذب نیروهای قوی و متخصص از مواردی به شمار می‌‎‌آیند که باید مورد توجه کارکنان و مسئولان در این نهاد قرار بگیرند.   

وی با بیان این که سه خبرگزاری "ایسنا"، "ایکنا" و "سینا" تحت نظارت جهاد دانشگاهی در حال فعالیت هستند؛ اظهار کرد: این سه رسانه باید در راستای شناساندن مشکلات کشور و نقد منصفانه آن بکوشد و راه حلی برای رفع آن‌ها ارائه دهد.  

طیبی گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز  باید در زمینه شناساندن و معرفی پتانسیل‌های این نهاد به دانشجویان جدیدالورود تلاش کند تا نیروهای جوان و متخصص جذب این سازمان شوند. همچنین بندهایی در برنامه ششم توسعه به منظور اجرایی کردن نقشه جامع علمی تعیین شده که امید است در آینده نزدیک شاهد فعالیت‌های تاثیرگذار این نهاد در عرصه‌های مختلف باشیم. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا