نرخ بیت کوین 500دلار سقوط کرد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،نرخ مبادلات بیت کوین روز جمعه پس از اعلام ممنوعیت استفاده از آن، با سقوط بسیار فاحشی مواجه شد. کاهش ارزش این پول دیجیتالی در چین همچنان ادامه دارد به طوری که نرخ آن از ۴۶۹۸٫۷۲ دلار با ۵۰۰ دلار سقوط به ۴۱۶۱٫۶۲ دلار رسیده است.

این خبر روز جمعه و برای اولین بار توسط رسانه‌های چینی منتشر شد و پس از آن خبرگزاری بلومبرگ روز دوشنبه اعلام کرد که دولت چین احتمالاً استفاده از این پول دیجیتالی را در مبادلات داخلی ممنوع کرده اما استفاده از آن در معاملات غیرمستقیم بلامانع است.

طبق اظهار نظرهای OKCoin و Huobi، دو شرکتی که بیشترین مبادلات را با بیت کوین انجام می‌دهند، هیچ محدودیتی در استفاده از این پول دیجیتالی نداشته‌اند. جالب است بدانید بانک مرکزی چین هم تاکنون هیچ اظهار نظری در این خصوص نکرده است.

این ممنوعیت در پی کاهش استفاده از پول‌های دیجیتالی انجام گرفته است؛ چرا که بسیاری از استارت‌آپ‌ها به‌ منظور افزایش دارایی‌های خود و جذب سرمایه، میزان نرخ ارز دیجیتالی خود را افزایش می‌دهند. به گفته بسیاری از کارشناسان، این راه یکی از نامتعارف‌ترین راه‌ها برای جذب سرمایه با شیوه‌ای غیر مرسوم است.

دولت چین در ماه فوریه خروج از معاملات بیت کوینی را ممنوع کرده بود اما از ماه ژوئن این ممنوعیت برداشته شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا