10 سال با آیفون در یک فیلم 3 دقیقه‌ای!

به گزارش سیناپرس به نقل ازایسنا، اولین آیفون شرکت اپل در تاریخ 29 ژوئن سال 2007 رونمایی شد.این گوشی هوشمند در سه سایز 4،8 و 16 گیگابایت روانه بازار شد.

این گوشی در آن زمان تنها در "شرکت ارتباطات راه دور آمریکا"(AT&T) موجود بود و گزینه‌ای به نام اپ استور وجود نداشت.گوشی بعدی که توسط این شرکت روانه بازار شد آیفون3G  بود که در تاریخ 11 جولای سال 2008 معرفی شد.

3G دارای جی‌پی‌اس بود و گزینه اپ استور در آن تعبیه شده بود.سال بعد و در تاریخ 19 ژوئن سال 2009، شرکت اپل از محصول دیگر خود یعنی 3GS  رونمایی کرد.

در این مدل جدید ظرفیت گوشی به 32 گیگابایت ارتقا یافته بود.

در تاریخ 24 ژوئن 2010 نوبت به عرضه آیفون 4 رسید.

قاب پشتی این گوشی فلزی بود و نسبت به مدل قبلی که دارای انحنا بود، تخت و صاف شده بود.

این گوشی همچنین به دوربین جلو مجهز شده بود.

آیفون 4 اولین گوشی آیفون بود که به "ورایزون" (Verizon) آمد.

محصول بعدی شرکت اپل، آیفون4S  بود که در تاریخ 11 اکتبر  سال 2011 به بازار آمد.آیفون 4S دارای حافظه 64 گیگابایتی بود و بهSiri  مجهز بود.

آیفون 5 که در تاریخ 21 سپتامبر سال 2012 معرفی شد، محصول جدیدی از شرکت اپل بود.این گوشی نسبت به محصول قبلی اپل، بلند و باریک‌تر بود.

میان شارژرهای این دو گوشی تفاوت فاحشی دیده می‌شد چرا که شارژر این محصول جدید به جای داشتن سری بزرگ و پهن، باریک و کوچک بود.

در تاریخ 20 سپتامبر سال 2013 نوبت به عرضه آیفون 5S  رسید.

در این محصول جدید، عمر باتری طولانی‌تر شده و همچنین به حسگر اثر انگشت مجهز شده بود.این اولین بار بود که دوربین گوشی‌های آیفون به گزینه "ویدئو با دور کند"(slow motion video) مجهز می‌شد.

در آن زمان اپل همچنین آیفون5C  را معرفی کرد که دارای چند رنگ و قاب پلاستیکی بود.

19 سپتامبر سال 2014 اپل بار دیگر با معرفی آیفون 6 و 6 پلاس علاقمندان خود را شگفت زده کرد.در این گوشی، اندازه صفحه نمایش بزرگتر شده بود همچنین برای اولین بار یک آیفون با 128 گیگابایت حافظه روانه بازار شده بود.

طولی نکشید که در 19 سپتامبر 2015 خواهر خوانده‌های آیفون 6 و 6 پلاس یعنی آیفون 6S  و  6S پلاس به بازار آمدند.

اپل آیفون 6S را از آلومینیوم قوی‌تری ساخت.

این گوشی مجهز به صفحه نمایش سه بعدی حساس به فشار و همچنین تصاویر زنده بود.در کنار این گوشی‌ها آیفونSE  که هم کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر بود نیز رونمایی شد.

16 سپتامبر سال 2016 شد و نوبت به عرضه آیفون 7 و 7 پلاس رسید.

در آیفون 7 و 7 پلاس گزینه جک هدفون حذف شده و ایرپاد جایگزین آن شده بود.آیفون 7 پلاس همچنین دارای دو لنز دوربین بود.اکنون در تاریخ 12 سپتامبر 2017 و دهمین سال از ساخت اولین آیفون، علاقمندان به گوشی‌های آیفون شرکت اپل بی‌صبرانه منتظر رونمایی از محصول جدید این شرکت هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا