اخذ استاندارد برای شبیه‌ساز پرواز بومی

به گزارش سیناپرس به نقل از  ایسنا ،دکتر وحید احمدی در مراسم بهره‌برداری از دستگاه شبیه‌ساز پرواز در جمع خبرنگاران با اشاره به طراحی و ساخت این دستگاه در دانشگاه تربیت مدرس، افزود: این دستگاه یکی از ابزارهای مهم آموزشی است که کاربرد آن موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان عملکردها خواهد شد.

وی پروژه شبیه‌سازی پرواز را یکی از اقدامات مهم محققان در حوزه هوا فضا نام برد و یادآور شد: یکی از مشخصه‌های این پروژه این است که سفارش‌دهنده این دستگاه بخش خصوصی است و محققان این طرح بعد از دوسال مطالعه موفق به ساخت این دستگاه شده‌اند.

 وی تاکید کرد:‌ این دستگاه در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ساخته شده است که نیاز به بهبود و تکامل دارد؛ از این رو انتظار داریم وقتی وارد بازار می‌شود، پروژه‌های تکمیلی آن نیز به این دانشگاه واگذار شود.

احمدی، اجرای پروژه شبیه‌سازی را یکی از نمودهای ارتباط صنعت با دانشگاه نام برد و  یادآور شد: این ارتباط موجب می‌شود تا علاوه بر آنکه نیازهای کشور مرتفع شود، پژوهش‌های کشور نیز به سمت ماموریت گرا شدن حرکت کند.

معاون پژوهشی وزیر علوم اضافه کرد: ما اطمینان داریم که پروژه‌هایی که از سوی صنعت به دانشگاه واگذار می‌شود، قطعا به سوی تجاری‌سازی حرکت خواهد کرد؛ چرا که دستگاه سفارش‌دهنده بر روی طرح سرمایه‌گذاری می‌کند و مایل  است از حالت کار تحقیقاتی به سمت ساخت نمونه حرکت کند.

احمدی با اشاره به اقدامات وزارت علوم در خصوص تجاری‌سازی خاطرنشان کرد:‌ اگر تلقی ما از تجاری‌سازی به این معنی باشد که دستگاه سفارش‌دهنده، دستگاه بهره‌بردار از پروژه‌های تحقیقاتی باشد، در حال حاضر این امر اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: ولی اگر اطلاق ما از تجاری‌سازی این باشد که به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی وارد شویم، هنوز در این زمینه توفیقی حاصل نشده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم ابراز امیدواری‌کرد که بر اساس سیاست‌های کلان وزارت علوم که حرکت به سمت حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی است، بتوانند با حمایت محققان کارهای اساسی برداشته شود.

احمدی اولین گام حضور ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی را اخذ استانداردهای بین‌المللی نام برد و گفت:‌ پروژه شبیه‌ساز پرواز در حال گرفتن این استانداردها است.

وی در این باره توضیح داد:‌ اگر ما می‌خواهیم وارد بازارهای جهانی شویم، قطعا نیازمند گرفتن استانداردهای بین‌المللی هستیم.

احمدی تعامل شرکت‌ها با مجموعه‌های بین‌المللی را از دیگر الزامات حضور ایران در بازارهای بین‌المللی دانست و اظهار کرد: یک شرکت کوچک به تنهایی نمی‌تواند وارد بازارهای بین‌المللی شود؛ از این رو لازم است این شرکت‌ها با مجموعه‌های بین‌المللی ارتباط داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا