سمپوزیوم علمی سلول درمانی و پزشکی بازساختی در شیراز آغاز بکار کرد

دبیر علمی نخستین سمپوزیوم علمی سلول درمانی و پزشکی بازساختی از گشایش این محفل علمی از توانمندی های شگرف شیراز در زمینه پزشکی بازساختی خبر داد و گفت: در این محفل علمی دو روزه 33 مقاله به صورت سخنرانی و 26 مقاله به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

مریم آیت اللهی در حاشیه این سمپوزیوم در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: شیراز توانمندی های شگرفی در زمینه سلول درمانی و پزشکی بازساختی دارد از این رو برگزاری این سمپوزیوم در شیراز کلید خورده است .

وی با بیان اینکه در رشته بازساختی پزشکی و سلول درمانی طی سه مرحله کار پژوهشی و مطالعاتی ، کار کلینیکال بر روی حیوانات و در نهایت کار بر روی نمونه انسانی انجام می شود گفت : در هر سه مورد شیراز توانمندیهایی دارد و از سالها پیش فاز نخست را شروع کرده و اکنون به صورت محدود وارد فاز انسانی شده است .

دبیر علمی نخستین سمپوزیوم علمی سلول درمانی و پزشکی بازساختی ادامه داد : برای نمونه در بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز بر روی ترمیم بافت استخوانی مفصل زانوی یک بیمار انجام شده و فردا نتایج تحقیقات و کار بالینی در این همایش ارایه می شود .

آیت اللهی ادامه داد : معمولا روش بالینی این نوع ترمیم ها بر روی بیمارانی انجام می شود که راه دیگری برای درمان آنان وجود ندارد اما باید توجه داشت که فراگیر شدن این نوع درمان در پزشکی بازساختی تحول و انقلاب عظیمی در حوزه علم به وجود می آورد.

وی هدف اصلی از برپایی این سمپوزیم را ایجاد ارتباط بین علوم پایه و علوم بالینی در زمینه پزشکی بازساختی و سلول درمانی دانست و گفت: اگر بتوانیم علوم پایه را در خدمت روشهای بالینی در آوریم و این ارتباط را مستحکم نماییم گام های بعدی برای استفاده از پزشکی بازساختی به راحتی برداشته می شود .

وی گفت : مراکز تحقیقاتی علوم پایه ، دانشکده های آموزشی و دانشکده های پزشکی در واقع طیف وسیعی از موارد آموزشی و مراکز تحقیقاتی بالینی و کلینیک ها و دانشگاههای علوم بالینی طیف بالینی موضوع هستند که باید ارتباط بیشتری بین این دو برقرار شود.

این سمپوزیوم با حضور پژوهشگرانی از سراسر کشور و دانشمند علوم بالینی پزشکی بازساختی از کشور ژاپن به مدت دو روز در شیراز ادامه دارد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا