رادیو تلسکوپ بزرگ نیم لوله ای و کشف بزرگترین اسرار کیهان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، ، این تلسکوپ که (Chime) نامیده می شود، شامل 4 سیلندر U شکل به طول 100 متر است که به این تلسکوپ اجازه می دهد سیگنال ها را از فاصله زمانی میان 6 و 11 میلیارد سالگی کیهان، تشخیص دهد.
محققان به تازگی با نصب قطعه آخر این تلسکوپ، یک گام به تهیه نقشه ای سه بعدی از کیهان، کشف انرژی تاریک و انفجارهای رادیویی سریع که از کهکشان های دور دست می آیند، نزدیک تر شدند. 
کارشناسان این تلسکوپ را با سیلندرهای U شکلش که از توری فلزی ساخته شده است، با نیم لوله هایی که اسکیت سواران و اسکی بازان از ان استفاده می کنند، قیاس کردند.
این وسیله بزرگ از لحاظ اندازه به بزرگی پنج زمین بازی هاکی است.
طراحی منحصر به فرد این تلسکوپ به همراه قدرت محاسباتی پیشرفته آن باعث می شود که این تلسکوپ به صورت یک 'ماشین زمان' برای رصد عمیق در تاریخ کیهان عمل کند.
تلسکوپ Chime امواج رادیویی با طول موج های میان 37 و 75 سانتی متری را جمع آوری خواهد کرد.بیشتر این سیگنال ها از راه شیری می آیند اما برخی از آنها سفر خود را میلیاردها سال پیش آغاز کردند.
این تلسکوپ مقدار زیادی داده با نرخی برابر با همه داده ها در شبکه موبایل جهان دریافت خواهد کرد .همچنین در این تلسکوپ هر ثانیه، 7 کادریلیون (عدد یک با 15 صفر به توان 2) عملیات رایانه ای رخ خواهد داد.
این تلسکوپ به محققان اجازه می دهد تا درک بهتری از تاریخ کیهان، انفجارهای اسرار آمیز رادیویی سریع و تشخیص امواج گرانشی داشته باشند.
انفجار رادیوی سریع یا FRBs, انتشارات رادیویی هستند که به طور موقت وتصادفی ظاهر می شوند؛ این موضوع نه تنها کشف این امواج بلکه مطالعه آنها را نیز دشوار می سازد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا