مراحل تنظیم سیستم تشخیص چهره iPhone X لو رفت!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،به تازگی مراحل نرم افزاری تنظیم و پیکربندی Face ID آیفون ایکس (iPhone X) لو رفته است.از زمانی که فریمور Golden Master سیستم عامل iOS 11 لو رفته است هر روز اخبار بیشتری در زمینه سخت افزار و نرم افزار محصولات آینده اپل از جمله آیفون های نسل بعدی این شرکت در میان وبسایت های خبری منتشر می شود. با تجزیه و تحلیل و بررسی عمیق بیشتر کدهای فریمور iOS 11، اطلاعات سیستم تشخیص چهره‌ (Face ID) آیفون ایکس (iPhone X) بدست آمده است.

بر اساس گزارشات مکرر درباره امنیت نسل بعدی آیفون های شرکت اپل، این سیستم (Face ID) قرار است جایگزین سیستم حسگر اثر انگشت آیفون باشد. گفته می‌شود که مراحل تنظیم سیستم Face ID برای بسیاری از کاربرانی که از سیستم حسگر اثر انگشت یا Touch ID استفاده کرده‌اند، آشنا خواهد بود.

1th PIC

اخیرا تصاویر و ویدیوهایی درباره ویژگی تشخیص چهره سیستم عامل iOS 11  در میان وبسایت های خبری منتشر شده است. البته این ویدیو بسیار کوتاه است و در آن فقط شاهد چرخش بسیار کوتاه چهره‌‌ فرد در فیلم هستیم. طبق گزارش منبع این خبر، توسعه دهندگان نرم افزاری iOS با تجزیه و تحلیل و کالبد شکافی کدهای فریمور لو رفته iOS 11 به نحوه تنظیم، پیکربندی و عملکرد سیستم تشخیص چهره (Face ID) در سیستم عامل iOS 11 گوشی های نسل بعدی آیفون دسترسی پیدا کرده اند.

شایعات و گزارشات گذشته نشان می داد که یک ویژگی جدید به نام Pearl ID در آیفون های بعدی شرکت اپل وجود خواهد داشت که امروز مشخص شد این ویژگی همان Face ID است که قرار است جایگزین سیستم تشخیص با اثر انگشت (Touch ID) شود.

2th pic

همانند سیستم تشخیص هویت با اثر انگشت (Touch ID)، کاربران برای تنظیم Face ID ابتدا بایستی یک رمز عبور (Passcode) برای گوشی خود تعریف و تنظیم کنند. پس از تنظیم رمز عبور، سیستم شما را به مرحله بعد هدایت می کند تا عملیات مربوط به تشخیص چهره شما انجام و در نهایت در حافظه گوشی ذخیره شود.

در گام نخست از کاربران درخواست می‌شود که هم‌زمان با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی، دستان خود را در راستای یک دایره تکان دهند. در بخش دستورالعمل‌های این ویژگی توضیح داده شده است که قابلیت Face ID در مواقعی که تمام زوایای صورت شما ثبت شده باشد، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. برخلاف قابلیت Touch iD، کاربران در مواقعی که عملیات ثبت چهره‌ی آن‌ها هنوز کامل نشده باشد می‌توانند از این فرآیند خارج شوند و بعدا آن را تکمیل کنند. پروسه‌ تنظیم قابلیت Face ID آیفون ایکس پس از دوبار ثبت کامل چهره، پایان می‌یابد.

3th pic

توسعه دهندگان نرم افزار iOS با بررسی کدهای iOS 11 ویژگی های جدیدی را از سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس کشف کرده اند. کاربر هنگامی که در پروسه تنظیم و پیکربندی سیستم تشخیص چهره بر روی گوشی است، در صورت انجام کاری به اشتباه و برخورد با هرگونه مشکلی، سیستم نرم افزاری آیفون ایکس به صورت خودکار پیام هایی را به کاربر ارائه می دهد.

از جمله برخی از این پیام‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «آیفون خود را در فاصله‌ی بین ۱۰ تا ۲۰ اینچی از صورت خود نگه دارید.» یا «سر خود را به پایین/ چپ/ راست/ بالا بچرخانید.» همچنین سیستم Face ID آیفون ایکس اپل در طی مراحل تنظیم اولیه، خارج شدن چهره از محدوده‌ی مجاز و حضور چهره‌های دیگر در کادر را هم شناسایی می کند

البته با توجه به سایر رشته‌های متنی کشف‌شده در آی‌اواس ۱۱، به‌ نظر نمی‌رسد که تاکنون ناحیه‌ی تنظیمات اولیه‌‌ی قابلیت تشخیص چهره‌ی آیفون ایکس به‌طور کامل اصلاح شده باشد. بنابراین این امکان وجود دارد که سیستم تشخیص چهره در پروسه همگام سازی اولیه با نسخه Basic سیستم عامل iOS 11  حاوی باگ ها و ایراداتی باشد که طی پج های فیکس کننده و به روز رسانی های بعدی اپل برای iOS 11 اصلاح و برطرف شوند.

4th pic

علاوه بر آنچه گفته شد، بخش‌هایی در منوی تنظیمات دیده شده است که با تنظیمات تاچ‌ آی‌دی همخوانی ندارند. این تنظیمات جدید احتمالا با عنوان Face ID & Passcode (فیس آی‌دی و کد عبور) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و احتمالا گزینه‌ای به‌نام Partial Capture (ثبت جزئی) در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این گزینه نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که حتی اگر کاربر مراحل ثبت چهره را به‌طور کامل انجام نداده باشد، احتمالا همچنان قادر خواهد بود از ویژگی فیس آی‌دی برای احراز هویت بهره ببرد.

نکته‌ی جالب در مراحل تنظیم فیس آی‌دی این است که وقتی کاربر به گوشی هوشمند خود نگاه کند، سیستم متوجه این وضعیت خواهد شد. این نکته با آنچه قبلا در مورد ویژگی‌های سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون ایکس از آی‌اواس ۱۱ کشف شده بود، همخوانی ندارد.

هنگامی که کاربر به گوشی آیفون ایکس نگاه می‌کند، این توجه وی توسط گوشی شناسایی خواهد شد؛ بدین ترتیب وقتی در حال کار کردن با گوشی مورد بحث باشید، صفحه نمایش دستگاه خاموش نخواهد شد.

با توجه به این ویژگی‌ها، به‌ نظر می‌رسد آیفون جدید اپل به اندازه‌ای باهوش خواهد بود که در هنگام مطالعه‌ی یک متن جذاب روی نمایشگر این محصول، نیازی به روشن کردن مجدد نمایشگر برای ادامه‌ی روند مطالعه نداشته باشید؛ چراکه این گوشی احتمالا می‌تواند توجه شما به نمایشگر را تشخیص دهد و جلوی خاموش شدن آن را در این مواقع بگیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا