ایجاد و راه‌اندازی «مرکز تحقیقات بین‌المللی فناوری‌های نوین و مهندسی پزشکی»

 در این دیدار، پروفسور والتر مسئول برنامه‌ریزی مرکز پروفسور سمیعی در آلمان و ایران، گزارشی از اهداف و نحوه برنامه‌ریزی اجرایی و چگونگی ایجاد و توسعه این مرکز ارائه کرد.پروفسور سمیعی در این نشست، ضمن تأکید بر این نکته که هدف اصلی این برنامه و راه اندازی این مرکز، بازگرداندن مغزهای علمی برجسته به کشور به جای فرار مغزها است، گفت: احداث این مرکز تحقیقات، فرصت استثنایی برای گسترش همکاری‌های علمی در سطح بین‌المللی و فرصت‌هایی را برای دانش آموختگان ایرانی که شایستگی‌های آنان اثبات شده، به وجود می‌آورد.

پروفسور سمیعی افزود: این مرکز در آینده می‌تواند تربیت کننده و معرفی کننده برندگان آینده جایزه نوبل از ایران باشد ولی آنچه مهم است این است که این برنامه در سطح ملی پذیرفته و حمایت شود.

پروفسور سمیعی در ادامه، به سابقه همکاری‌های علمی و دوستی خود با پروفسور فرهادی اشاره و تأکید کرد: با شناختی که من از ایشان دارم، ایشان نه در کسوت یک وزیر، بلکه در کسوت یک خدمتگزار در جهت توسعه علمی ایران تلاش خواهد کردوی خطاب به دکتر فرهادی گفت: مردم به شما باور دارند و من نیز باور دارم که شما از طرف مردم و دولت حمایت خواهید شد. دکتر فرهادی در پایان این دیدار خواستار تنظیم هرچه سریعتر اساسنامه مرکز جهت طی مراحل بعدی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا