MIT نقشه‌ای برای فرار از طوفان ارائه کرد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،نرم افزار RiskMap  به منظور پیگیری و نقشه برداری از سیل با تکیه بر گزارش‌های مردم در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده است. این یک پروژه آزمایشی است که ساکنان شهرستان Broward County  فلوریدا می‌توانند از آن استفاده کنند. این نقشه به توئیتر، تلگرام و فیس بوک متصل است و از طریق پست های ارسالی مردم به روزرسانی می‌شود.

ساکنان و مقامات این شهر می‌توانند با استفاده از اطلاعات این برنامه نسبت به تخلیه فوری یا ارسال کمک برنامه‌ریزی کنند.

توماس هولدرسی، دانشمند تحقیقاتی MIT که این پروژه را رهبری می کند، می گوید: نرم افزار RiskMap نشان می دهد که اهمیت اطلاعات شهروندان در شرایط اضطراری چقدر زیاد است.

وی اضافه کرد: این نقشه یک پل ارتباطی بین ساکنان و مدیران مراکز امداد رسانی است که به هر دو گروه کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرند.

هرچند در حال حاضر این ابزار فقط به کار ساکنین یک شهرستان می آید، اما هدف این تیم آن است که RiskMap را به یک سیستم رسانه‌ای اجتماعی در آینده تبدیل کنند که در مواقع بحران و خطر به داد شهروندان برسد.

گفتنی است؛ دانشگاه MIT اولین بار در سال جاری این نرم افزار را در سیلاب گسترده اندونزی آزمایش کرد. در آن دوره در مجموع ۳۰۰ هزار کاربر تنها در یک روز از این نقشه بازدید کردند و برای کاربری بهتر، نقشه به برنامه Uber هم متصل شد تا رانندگان به سرعت بفهمند که کدام جاده ها در معرض سیلاب قرار گرفته و باید از آن دوری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا