تلاش چین جهت جلوگیری از انقراض درنای تاج قرمز

در سال های اخیر ، روند انقراض گونه های مختلف جانوری در سراسر دنیا ، شتاب زیاد گرفته است . یکی از این گونه های مختلف پرندگان ، مرغ  ماهیخوار تاج قرمز یا کاکل قرمز red-crowned cranes  است که در حقیقت نوعی درنای بزرگ محسوب می شود . این گونه پرنده ، یکی از کمیاب ترین درناهای موجود در جهان به شمار رفته و در سال های اخیر از جمعیت این پرندگان به شدت کاسته شده است . یکی از زیستگاه های اصلی این گونه منحصر به فرد ، کشور چین و شالیزارهای آن است . به همین دلیل مقامات این کشور اقداماتی جدی را برای حفظ این پرنده از خطر انقراض انجام داده اند . یکی از این اقدامات ، ایجاد مرکز ملی حیات وحش پرندگان یان چنگ  Yancheng National Rare Birds Natural Reserve واقع در ایالت شرقی جیانگسو Jiangsu است . این پارک ملی ، محل زندگی و نگهداری گونه های مختلف جانوران در خطر انقراض از جمله مرغ ماهیخوار تاج قرمز است . این پارک ، بزرگترین پارک نیمه آبی محیط زیست در کشور چین محسوب می شود .

از سال 1983 ، اداره پلیس این منطقه اقدامات حفاظتی جهت نگهداری از این حیوانات در در منطقه آغاز کرده و به تدریج این پارک حیات وحش به مرکزی مهم برای حفظ گونه های در خطر انقراض تبدیل شد .

هر گونه عملیات شکار ، صید و فعالیت های آسیب رسان به زندگی گونه های جانوری در این منطقه ممنوع بوده و پلیس تا کنون بیش از 150 نفر را در طی سال های گذشته به جرم شکار غیر قانونی در این مناطق بازداشت کرده است . این پلیس ها از سوی مردم بومی به نام نگهبانان مرداب نامیده می شوند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا