سازمان بهداشت جهانی : بحران ابولا خاتمه نیافته است

در حالی که بسیاری از مردم دنیا ، موضوع ابولا را تمام شده محسوب می کنند ، آمارهای ارائه شده نشان دهنده ادامه مرگ و کیر بر اثر این بیماری است .  به تازگی چهل و هشت  مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به ویروس ابولا توسط سازمان بهداشت جهانی ثبت شده است .  بر این اساس ، همچنین 131 مورد جدید ابتلا به این بیماری در مناطق غربی آفریقا از تاریخ 27 آپریل برابر با  ( 7 اردیبهشت ) نیز گزارش شده است . جزئیات این گزارش به صورت آمار تفکیکی در اعلامیه ای توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شد .

بر اساس این گزارش ، از ابتدای بروز بحران ابولا در غرب آفریقا تا به امروز ، 10 هزار و 890 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته و 26 هزار و 290 نفر مبتلا شده اند . بیشترین آمار تفات این بیماری در سه کشور سیرالئون ، گینه و لیبریا گزارش شده است .

بر اساس این آمار ، بیشترین تعداد تلفات ناشی از این ویروس در کشور لیبریا گزارش شده است که شامل 4 هزار و 608 مورد مرگ و 10 هزار و 322 مورد ابتلا می شود . دومین کشور آسیب دیده از این بیماری مهلک ، سیرالئون محسوب می شود که در ان تعداد 3 هزار و 901 مورد مرگ و 12 هزار 387 مورد ابتلا گزارش شده است . در کشور گینه نیز تا کنون 2 هزار و 381 مورد مرگ ناشی از این ویروس به همراه 3 هزار و 581 مورد ابتلا ، به ثبت رسیده است .

از سوی دیگر موارد مجزای ابتلا به این بیماری در برخی از دیگر کشورها از جمله مالی ، نیجریه ، سنگال ، اسپانیا ، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مشاهده شده است . البته لازم به توضیح است به جز کشور نیجریه که در آن بیست مورد بیماری ناشی از ویروس ابولا گزارش شده ، در سایر این کشورها ، تعداد افراد مبتلا به ویروس فوق ، به ده نفر نمی رسد . در کشور نیجریه نیز از بیست نفر مورد نظر ، هشت بیمار در گذشته اند .

سازمان بهداشت جهانی در توصیف ویروس ابولا که با عنوان تب خونریزی دهنده ابولا نیز شناخته می شود ، از عبارت یک بیماری کشنده شدید در بیشتر موارد تا 90 درصد خطر مرگ ، استفاده کرده و علائم این بیماری را تب ناگهانی ، ضعف شدید ، درد عضلانی ، سردرد و گلو درد اعلام می کند . این علائم با عوارضی چون استفراغ ، اسهال ، تحریکات پوستی ، اختلال کلیه و کبد و خونریزی داخلی و خارجی ادامه خواهد یافت . عامل اصلی  انتقال این بیماری نیز ، تماس مستقیم با خون ، مایعات بدن و بافت های آلوده انسان یا حیوانات مبتلا شده است .

دوره نهفتگی این بیماری بین 2 تا 21 روز بوده و تا کنون هیچ نوع مداوا و درمان قطعی برای این بیماری ارائه نشده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا