تاکسی‌ پرنده از راه می‌رسد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،جت های ۵ نفره الکترونیکی و عمود پرواز، نتیجه استارتاپ Lilium در شهر مونیخ آلمان هستند که در چند سال آینده به بازار عرضه می شوند.

Daniel Wiegand، مدیرعامل و هم بنیان گذار ایناستارتاپ تاکسی پرنده در این مورد گفت: ما می خواهیم هر فردی بتواند تجربه استفاده از این شیوه حمل و نقل را داشته باشد؛ سیستم حمل نقل می تواند با استفاده از جت های شخصی به جای خودرو، با سرعتی ۵ برابر مقدار کنونی مسافران را جابه جا کند. روزی می رسد که با یک اپلیکیشن می توانید درخواست هواپیما کنید …”

Lilium در سری اول جذب سرمایه توانست مبلغ ۱۰ میلیون دلار از افرادی نظیر Niklas Zennström هم بنیان گذار شرکت اسکایپ و Ev Williams هم بنیان گذار توییتر  دریافت کند؛ و اما در سری دوم این مبلغ به ۹۰ میلیون دلار افزایش یافت؛ که توسط شرکت هایی نظیر Tencent ، LGT و Atomico تامین شده است.

این استارت آپ توانست اولین پرواز عمومی و موفقیت آمیز خود را با یک جت دو نفره و قابل کنترل از راه دور، در آپریل ۲۰۱۷ انجام دهد؛ اما مسئولان آن هنوز تاریخ دقیقی برای ارایه سرویس های خود به بازار اعلام نکرده اند.

Daniel Wiegand در این باره می گوید:

در زمان سری اول جذب سرمایه، ما فقط یک ایده، یک تیم هوشمند و یک تصمیم جدی داشتیم؛ در آپریل توانستیم یک ارایه خوب از نتیجه فعالیت های خود داشته باشیم، و به این نتیجه رسیدیم که ایده تاکسی های پروازی می تواند بسیار ارزشمند باشد.

استارت آپ لیلیوم در مدت اخیر توانسته با به کارگیری متخصصان و مهندسان صنایع مربوطه تعداد اعضای خود را به ۷۵ نفر برساند، که نیمی از آن ها غیر آلمانی هستند؛ در آگوست ۲۰۱۷ نیز اعضای کلیدی جدیدی به آن اضافه شده اند و در نتیجه این تغییرات جایگاه تیم به نسبت سال گذشته تغییرات بسیار مثبتی داشته است.

هدف Lilium Jet  طی مسیر ۳۰۰ کلیومتری با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است؛ اما مسئله باطری یکی از مهمترین چالش های این گروه برای رسیدن به این هدف است، چرا که باطری های قوی تر وزن بیشتری نیز دارند و در نتیجه باعث کاهش سرعت هواپیما می شوند.

استارتاپ های دیگری نیز مثل: Zee.aero،Kitty Hawk ، Vahana در این زمینه فعال هستند که توسط نام های بزرگی مثل ایرباس و Larry Page از بنیان گذاران گوگل، حمایت می شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا