آغاز حفاری در مهمترین سایت باستانی چین

در این پروژه علمی ، باستان شناسان در نظر دارند محوطه ای به مساحت 200 متر مربع را که در گودال شماره 2  یا  Pit No.2 قرار دارد ، مورد بررسی و کاووش قرار دهند . این محوطه در نزدیکی مقبره پین شی خوانگ دی امپراطور مشهور و سازنده دیوار بزرگ چین واقع شده که در سال های 221 تا 206 پیش از میلاد بر این کشور حکومت می کرد .

در همین زمینه یوان ژونگی Yuan Zhongyi باستان شناس شاغل در این پروژه اعلام کرد : " من تخمین می زنم که در این حفاری جدید در حدود یک هزار و 400 مجسمه گلی و اسب به همراه 89 ارابه جنگی قرار دارند که باید از زیر خاک خارج شوند .

یوان این محوطه حفاری را به این دلیل با اهمیت دانست که در آن تعداد زیادی مجسمه های سفالین از سربازان ، تیراندازان و ارابه های سفالین قرار دارد . این باستان شناس چینی در ادامه افزود : " شما می توانید تیراندازان زانو زده ، سربازان و شوالیه های اسب سوار را در این سایت کشف کنید . بر اساس مطالعات ما ،  در این منطقه ، همچنین نقوش بسیار عالی و قابل توجهی قرار دارد که بسیار خوب باقی مانده است . "

محوطه شماره دو مقبره چین شی خوانگ دی از این نظر قابل توجه است که در آن تعداد زیادی جنگجویان رنگ آمیزی شده از جمله موارد منحصر به فردی همچون ، سربازانی با صورت سبز رنگ کشف شده اند که نشانگر سنت رنگ کردن صورت سربازان در میدان جنگ در طول دوران مختلف تاریخی و عصر این پادشاه مشهور چینی است .

این محوطه تاریخی در ژی یان Xi'an واقع در شمال غرب چین و ایالت شاناکسی Shaanxi قرار داشته و  56 کیلومتر مربع مساحت دارد . این محوطه تاریخی ، بزرگترین مجموعه آرامگاهی زیر زمینی در سراسر دنیا محسوب می شود که در سال 1974 کشف شد .

لازم به توضیح است که نخستین حفاری علمی انجام شده در محطوه شماره دو این مجموعه ، در سال 1994 میلادی آغاز شده و تا سال 2008 ادامه یافته است . این حفاری به دلیل فقدان و کمبود تجهیزات در این سال متوقف شده بود و امسال مجددا از سر گرفته می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا