نیمی از بیماران بستری از سوء مصرف دارویی رنج می برند

 به گزارش سینا پرس از انجمن علمی داروسازان ایران دکتر دکتر فریبرز فرساد اظهار کرد: مصرف انواع داروهای روانگردان، محرک ها و مواد افیونی دارای آثار مخربی مانند بروز علایم سوء مصرف دارویی به ویژه در سالمندان است.

وی اظهار داشت: برخلاف تبلیغات صورت گرفته در مورد این داروها مانند بی عارضه بودن آنها، مواردی همچون خودکشی، افسردگی و انتقال عفونت ها از تبعات مصرف این داروها در بین جوانان، زنان و میانسالان به شمار می رود.

دبیر سیزدهمین همایش علمی انجمن داروسازان ایران گفت: با توجه به اهمیت این موضوع در این همایش در کنار بررسی موارد سوء مصرف دارو در جمعیت های خاص از جمله نوزادان و خردسالان، سالمندان، مادران باردار و زنان شیرده، عوارض سوء مصرف داروهای روانگردان و داروهای محفلی از قبیل عوارض جنسی مورد بررسی قرار می گیرد.

فرساد با بیان اینکه یکی دیگر از جمعیت های خاص مصرف کننده دخانیات زنان هستند، افزود: با توجه به گرایش روزافزون و چشمگیر زنان به دخانیات در جامعه ما یکی از نشست های همایش امسال به موضوع دخانیات و زنان اختصاص یافته است.

دبیر علمی سیزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران گفت: با توجه به افزایش تعداد میانسالان کشور، بحث دارودرمانی در سالمندان از مباحث اساسی این همایش است.

فرساد افزود: از آنجایی که هر سالمند در کشور ما به طور معمول چهار داروی تجویز شده را مصرف می کند، اغلب سالمندان ما دچار عوارض مصرف داروهای متعدد (پلی فارماسی) هستند.

وی ادامه داد: دیابت، اختلالات متابولیک، ناراحتی های قلبی در سالمندان و کنترل درد در بیماران از دیگر محورهای این همایش سه روزه است.

سیزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران با موضوع تجویز و مصرف منطقی دارو و دارودرمانی در جمعیت های ویژه از پنجم تا هفتم شهریور ماه جاری در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا