جهاددانشگاهی می‌تواند بازوی مشورتی و نظارتی شورا باشد

دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در نشستی مشترک با بهاره آروین عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران با ارایه گزارش از توانمندی های جهاددانشگاهی در حوزه های محیط زیست، آلاینده ها، زباله سوزها به ویژه حوزه صنعت ریلی اظهار کرد: صنعت ریلی در حال توسعه است.

وی با تأکید بر این که برای داشتن اقتصاد دانش بنیان باید صاحب فناوری شویم، افزود: باید در خرید فناوری تجمیع صورت گیرد و در این حرکت نیز به امتیاز انتقال تکنولوژی توجه شود.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه به عدم اطمینان مدیران به توان داخل اشاره کرد.

دکتر طیبی اظهار کرد: در حوزه پزشکی و علوم سلولی نیز جهاددانشگاهی کارهای بسیار خوبی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی علاقه‌مند است تا در حوزه زباله سوزها و بحث مدیریت انتقال تکنولوژی و ساخت آنها را با استفاده از توان داخل بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی نیز می تواند کارهای خوبی را در راستای مشکلاتی که در تهران وجود دارد با شورا داشته باشد.

در ادامه آروین با اشاره به این که شورای شهر تهران بحث نظارت را برعهده دارد و قرار نیست به اجرا ورود کند، افزود: اگر شورا بخواهد به اجرا ورود کند این موضوع با جایگاهش که نظارتی است تداخل پیدا می کند.

وی افزود: انتظار این است که جهاددانشگاهی از منظر نقد، ارزیابی و پایش برنامه‌ها به شورا ورود پیدا کند؛ زیرا توانمندی جهاددانشگاهی گسترده است و با صاحب نظر بودن در حوزه های تخصصی می تواند بازوی نظارتی، سیاست گذاری و برنامه ریزی شورا باشد.

عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران بیان کرد: انجام افکارسنجی در حوزه شهری نیز کارخوبی است که توسط ایسپا انجام می شود. 

در ادامه دکتر پورعلی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی اظهار کرد: ضروی است تا توجهی بر رویکرد های فرهنگی و اجتماعی شهرداری داشته باشیم. 

وی افزود: در حوزه فرهنگی مرکز افکارسنجی و رسانه های جهاددانشگاهی(ایسنا و ایکنا) با سرویس ها و گروه های خود می‌توانند به شورا شهر کمک کنند و شورا نیز از ظرفیت فرهنگی این نهاد به ویژه در شهر تهران استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در پایان نیز دکتر ایرج فیضی سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی به فعالیت های این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: 38 گروه پژوهشی در شاخه های جامعه شناسی، روانشاسی، اقتصاد، برنامه ریزی و … در حال فعالیت در مجموعه هستند و بر روی مباحثی همچون بحث اشتغال، پایداری اجتماعی شهر، بافت فرسوده و ناکارآمد، سبک زندگی، هویت ایرانیان و … کار می کنند. 

وی تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت، پژوهشگاه در مباحثی همچون اقتصاد و مدیریت شهر می تواند در خدمت شورای شهر باشد.

گفتنی است، این نشست با حضور دکتر سعید پورعلی معاون فرهنگی، دکتر ایرج فیضی سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، محمد آقاسی رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ISPA) و ابوالقاسم رئیسی مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی امروز، 13 شهریورماه در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا