سامسونگ در کالیفرنیا اتومبیل خودران آزمایش می‌کند!

به گزارش سیناپرس به نقل از دی جی کالا مگ،این خبر بر اساس فهرست کمپانی‌هایی اعلام شده، که شرایط برنامه‌ی آزمایش اتومبیل‌های خودران دپارتمان وسایل نقلیه‌ی موتوری ایالت کالیفرنیا را پذیرفته‌اند. این فهرست روز چهارشنبه‌ی گذشته به‌روزرسانی شده بود. بدین ترتیب سامسونگ هم به جمع کمپانی‌هایی مانند اپل، بوش، دلفی، انویدیا و ویمو و خودروسازانی مانند ب‌ام‌و، جنرال موتورز و فولکس‌واگن پیوست.

سامسونگ حدود چهار ماه پیش مجوز آزمایش کردن خودرو با استفاده از نرم‌افزاری که روی اتومبیل‌های هیوندای نصب می‌شد را در کره‌ی جنوبی دریافت کرده بود. البته این موضوع اندکی عجیب به نظر می‌رسد، چرا که سامسونگ تقریبا مالک ۲۰ درصد از کمپانی «رنو سامسونگ موتورز» (Renault Samsung Motors) است که خود بخشی اتحاد رنو-نیسان، یعنی چهارمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. نیسان خود جزو کمپانی‌هایی است که مجوز آزمایش اتومبیل خودران در کالیفرنیا را دریافت کرده است.

اما سامسونگ در سال ۲۰۱۵ بخش جدیدی را معرفی کرد که تمرکزش به جای تولید یک اتومبیل کامل، روی ساخت نرم‌افزار برای اتومبیل‌های خودران خواهد بود. سامسونگ تلاش می‌کند در زمینه‌ی اتومبیل خودران خود را در کورس رقابت با کمپانی‌های تکنولوژی حفظ کند. این موضوع به ویژه از زمانی که اپل تمرکز خود را از ساخت اتومبیل خودران به سمت توسعه‌ی سیستم‌های خودران معطوف کرده برای سامسونگ اهمیت بیشتری یافته است. سامسونگ با دریافت مجوز آزمایش اتومبیل خودران در کالیفرنیا، می‌تواند خود را در جایگاهی قرار دهد که تکنولوژی‌هایش را به دیگر کمپانی‌ها از جمله خودروسازان عرضه کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا