با نوشیدن قهوه بیشتر عمر کنید

نتایج پژوهش های جدید محققان نشان می دهد نوشیدن چهار فنجان قهوه در طول روز می تواند خطر مرگ زودرس و ناگهانی را کاهش دهد. در این مطالعات مشخص شد افرادی که در طول روز بیش از چهار فنجان قهوه می نوشند، به میزان شصت و چهار درصد به نسبت افراد عادی کمتر در خطر مرگ های ناگهانی و زودهنگام قرار دارند. بر این اساس همچنین مشخص شد که با نوشیدن هر دو فنجان قهوه اضافه تر در طول روز، 22 درصد از خطر بروز مرگ های ناگهانی کاسته شده و سلامت عمومی فرد بهبود پیدا می کند.

قهوه دارای ترکیباتی است که می تواند به روش های مختلف بر بدن انسان تاثیر داشته باشد. این مواد عبارتند از کافئین، دیترپنس (diterpenes) و آنتی اکسیدان ها . یافته های اخیر پژوهشگران نشان می دهد که برخی از این ترکیبات دارای اثر محافظتی بر بدن انسان بوده و مفید هستند.

در همین رابطه آدلا ناوارو (Adela Navarro) متخصص بیماری های قلب و عروق در بیمارستان دی ناوارا کشور اسپانیا که در این پژوهش مشارکت داشته است اعلام کرد: «قهوه یکی از رایج ترین و محبوب ترین نوشیدنی های جهان محسوب می شود. ما موفق به شناسائی رابطه ای معکوس بین نوشیدن قهوه و خطر بروز مرگ زودرس دشه این که این موضوع به طور خاص در بین افراد گروه سنی چهل و پنج ساله و بیشتر دیده می شود. »

لازم به توضیح است که در مطالعات پیشین مشخص شده بود که نوشیده 5 فنجان قهوه در طول روز ممکن است منجر به بروز نوع اولیه سرطان کبد شده و همچنین نوشیدن بیش از سه فنجان قهوه در طول روز می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد.

یافته های محققان نشان می دهد که قهوه دارای ترکیباتی است که می تواند به روش های مختلف بر بدن انسان تاثیر داشته باشد. این مواد عبارتند از کافئین، دیترپنس (diterpenes) و آنتی اکسیدان ها . یافته های اخیر پژوهشگران نشان می دهد که برخی از این ترکیبات دارای اثر محافظتی بر بدن انسان بوده و مفید هستند.

از سوی دیگر قهوه دارای ترکیبات آنتی اکسیدان؛ ضد سرطان و ضد التهابی است و یافته های اخیر نشان می دهد که این ترکیبات بر خلاف نظریات پیشین می تواند موجب کاهش خطر سرطان کبد و بیماری های مزمن کبدی شود.

پژوهشگران در این مطالعات به بررسی شرایط 19 هزار و 896 نفر فرد داوطلب پرداخته که میانگین سن این افراد، 37 سال و 7 ماه بود. این تحقیقات به مدت ده سال ادامه داشته و طی این مدت 337 نفر از افراد مورد مطالعه بر اثر عوامل مختلف از دنیا رفتند.  بر این اساس مشخص شد افرادی که 45 سال به بالا داشته و روزانه بیش از دو فنجان قهوه می نوشیدند به طور محسوسی و تا میزان 30 درصد کمتر در خطر مواجه شدن با مرگ زودرس و ناگهانی هستند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در کنگره اخیر انجمن متخصصین قلب و عروق اروپا (the European Society of Cardiology Congress) که به میزبانی کشور اسپانیا در شهر بارسلونا برگذار شده بود؛ ارائه شده است.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا