تکنولوژی ابزارهای هوشمند ، کلید بقای اجداد انسان مدرن

پژوهشگران دانشگاه های ناگویا Nagoya University  و دانشگاه توکیو University of Tokyo در حال بررسی و مطالعه ابزار های سنگی متعلق به بازه زمانی 40 هزار سال پیش هستند . این اشیا شامل ابزار های مختلفی از جمله ابزار های سنگی نوک تیزی هستند که برای شکار مورد استفاده قرار می گرفت . بر اساس پژوهش های انجام شده ، این آثار توسط گروه های انسانی متعلق به ابتدای فرهنگ احمریان Early Ahmarian culture و پروتو آئوریگناسیان Proto aurignacian culture ساخته شده و مورد استفاده قرار می گرفت .

به نظر می رسد که ابداع این روش های جدید ابزار سازی ، انسان مدرن را قادر به مهاجرت موفقیت آمیز از مناطق غربی آسیا به بخش های مختلف اروپا کرده و این موضوع ، سبب برتری همه جانبه آن ها بر انسان های نئاندرتال شده بود .

در همین زمینه سیجی کادوواکی Seiji Kadowaki از پژوهشگران دانشگاه ناگویا که در این مطالعات شرکت دارد ، در یک نشست خبری اعلام کرد : " ما ( انسان های مدرن ) ویژگی خارق العاده ای نسبت به نئاندرتال ها نداشتیم و به نظر می رسد تنها دلیل بقای ما و زوال نئاندرتال ها ، استفاده اجداد ما از تکنولوژی ها و ابزارهای پیچیده تر بود . "

تیم پژوهشی فوق در مطالعات خود دریافتند که این ابزارهای  نوک تیز در اروپا ، 3 هزار سال زودتر از مناطق شرقی ظاهر شده اند .

وی در این زمینه توضیح می دهد : " ما با بررسی جدول زمانی بر اساس شباهت های ابزار نوک تیز سنگی ، به نتایج مهمی دست یافتیم . این اطلاعات نشان می دهند که انسان مدرن در اروپا از این ابزارها پیش از ابداع شدن آن ها درشرق استفاده کرده است که این موضوع بر خلاف آن چه تا کنون تصور می کردیم است . پیش تر به نظر می رسید ابداع این نوآوری در تکنولوژی ابزار سازی ، بر اثر مهاجرت انسان هوشمند از آفریقا به اروپا ایجاد شده است . "  

این کشفیات جدید ، تئوری ها و فرضیات پیشین در ارتباط با مهاجرت انسان از آسیا به اروپا و تکنیک های ابزار سازی انسان مدرن را به چالش کشیده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا