لینکدین سیستم متن باز Cruise Control طراحی می‌کند!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،این شرکت، به منظور انتقال حجم بسیار زیاد دیتاها در شبکه، از سیستم توزیع‌کننده کافکا و Jiangjie Qin استفاده می‌کند. لینک‌دین روزانه، حدود ۲ تریلیون تراکنش را از طریق این دو سیستم توزیعی، انجام می‌دهد که سابقاً همه اینها تحت نظارت مهندسین نرم‌افزار انجام می‌شد.

با این حجم داده‌ها، استفاده منظم و مستمر از خوشه‌های کافکا به مأموریتی حیاتی تبدیل شده است. به همین منظور، اوایل سال جاری میلادی، این شرکت تصمیم گرفت سیستمی را طراحی کند تا زمانیکه یکی از خوشه‌ها به‌ درستی کار نکرد، این سیستم، Cruise Control، به‌طور خودکار خوشه را مجبور کند تا از تعداد منابع معینی استفاده کند، مشکل پیش آمده را اصلاح و فعالیت خود ادامه دهد.

پیش از طراحی این سیستم، مهندسین نرم‌افزار این کار را انجام می‌داند و مجبور بودند تمام خوشه‌های کافکا را زیر نظر داشته باشند و تغییرات لازم را به‌ صورت دستی اعمال کنند. البته این وضعیت بسیار دشوار و حساس بود؛ چراکه ممکن بود در صورت بروز مشکل، خوشه‌های کافکا به‌ صورت آبشاری ریزش کنند. با جایگزینی ماشین به جای انسان در این حوزه، پروسه نظارت بر خوشه‌های کافکا بسیار راحت‌تر شده و تمامی کارهای مربوط به آن به صورت اتوماتیک و توسط دستگاه صورت می‌گیرد.

به گفته متخصصان این امر، مشکل اساسی در این مورد، متعادل نمودن بار ترافیکی است. در حال حاضر خوشه‌ها بدون اینکه تأثیر منفی بر یک دیگر داشته باشند، میزان منابع معینی در اختیار دارند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. حال، این سیستم تازه طراحی‌شده، به سرعت موانع و نیازهای خوشه‌ها را ارزیابی و تنظیمات لازم را انجام می‌دهد.

برای اطمینان از عملکرد درست این سیستم، پیش از انجام هرگونه تنظیماتی، مهندسین نرم‌افزار بر روند آن نظارت می‌کنند و سپس کارهای لازم صورت می‌گیرد. این شرکت قصد دارد تا این سیستم را به صورت متن‌باز در اختیار سایر شرکت‌ها قرار دهد تا نه تنها متعادل ماندن خوشه‌های کافکا، بهبود پیدا کند، بلکه از اصل متعادل نمودن بار ترافیکی در سایر سیستم‌های توزیع‌کننده نیز استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا