پنجمین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت با حضورمتخصصان خارجی برگزار می شود

به گزارش ایرنا از انجمن تحقیقات رابنولوژی ایران ، دکتر محسن نراقی افزود: در این کنگره تازه ترین دستاوردها در حوزه آموزش و پژوهش راینوپلاستی، جراحی های اندوسکوپیک بینی، سینوس و قاعده جمجمه، جراحی ترمیمی بینی و صورت، روش های غیر جراحی و جراحی جوان سازی صورت، راینولوژی کودکان، جراحی ماگزیلوفاسیال، تومورهای صورت با حضور استادان نام آورآکادمی گوش و گلو بینی آمریکا ارایه خواهد شد.

وی اظهارکرد: در پنجمین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت متخصصان و صاحب نظرانی از انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، آکادمی جراحی پلاستیک صورت اروپا و نیز روسا و استادان دپارتمان های ENT و جراحی پلاستیک صورت دانشگاه های شیکاگو، نیویورک، مایوکلینیک از ایالات متحده، استادان و روسای دپارتمان های کالج سلطنتی لندن و نیز دانشگاه های آمستردام، رم، میلان،لندن و پاریس حضور دارند.

نراقی با اشاره به اینکه تجربه چهار دوره برگزاری کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت، چالش های موجود و پیش روی فعالان حوزه های تخصصی و فوق تخصصی مرتبط را آشکار کرده است تا جایی که امروز می توان گفت تا حد قابل قبولی به گستره داشته ها و نداشته های علمی و حرفه ای کشور و منطقه اشراف پیدا کرده ایم.

وی گفت: به ثمر رسیدن پروژه های پژوهشی آماری ما در این سال ها در کنار نظرسنجی های متناوب از پزشکان و نیز بررسی های میدانی بیماران، داشته های ارزشمندی در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: برای ترسیم وضع مطلوب علمی، اطلاع از وضع موجود چه درحوزه بیماران اعم از طیف های آماری تقاضا برای جراحی ها، مراجعات سرپایی، عوارض پس از عمل و چه در سمت متخصصان مشتمل بر نیازهای آموزشی و مهارتی، رویکرد های خرد و کلان حرفه ای و ارتباط بین تخصصی، ضرورت برپایی نشست ها و هم اندیشی های علمی احساس می شد که برپایی این کنگره اقدامی همسو با اهداف فوق به شمار می رود.

وی یادآور شد: کمترین دستاورد چنین فضایی، کاهش حداکثری عوارض پس از عمل، افزایش رضایت بیمار و نیز هدایت افکار عمومی به سمت کاهش جراحی های غیرضروری و جلوگیری از تحمیل هزینه های غیرضروری به سیستم بهداشتی و درمانی خواهد بود.

رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران ادامه داد: محتوای علمی این دوره به طور مشخص براساس نیازسنجی هایی انجام گرفته و توسط استادان بنام دنیا در سه روز آموزش فشرده به صورت سخنرانی های اصلی، 17 سمپوزیوم، 16 دوره آموزشی فشرده، 6 نمایش ویدیویی از اعمال جراحی و 4 کارگاه عملی برگزار می شود .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا