۵ شرکت بین المللی فناوری اطلاعات در کشور ایجاد می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم معارفه اش به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، از برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ هزار شرکت نوپا و استارتاپ در این حوزه طی ۴ سال آینده خبر داد و گفت: علاوه بر این، در طول ۴ سال قرار است یکهزار شرکت متوسط، ۱۰۰ شرکت بزرگ و ۵ شرکت بین المللی در این بخش داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود در کشور، این شرکتهای بین المللی در حوزه تجارت الکترونیک، خرید و فروش آنلاین و سرویسهای خدماتی ایجاد خواهد شد و ما باید بتوانیم موانع حقوقی و مقرراتی را برای این کسب و کارها برطرف کنیم.

جهرمی با بیان اینکه فناوری اطلاعات می تواند مشکل اشتغال، بیکاری و مسائل اقتصادی مردم را حل کند، گفت: بنابر آمار جهانی، متوسط ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در کشورهای درحال توسعه ۲ درصد است اما متاسفانه در کشور ما این میزان، ۲ دهم درصد برآورد می شود و ما نیاز به رشد ۱۰ برابری در این زمینه داریم.

وی با تاکید براینکه ایجاد ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار شغل به وزارت ارتباطات محول شده است، گفت: ۱۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی، مربوط به حوزه فناوری اطلاعات هستند و باید برای آنها کار ایجاد شود. براین اساس برنامه جدی ما جهاد اقتصادی در این بخش است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دکتر واعظی در ۴ سال حضورش در وزارت ارتباطات، علاوه بر انصاف و دلسوزی، تلاش خستگی ناپذیری داشت، گفت: کارکردن در کنار وی به مثابه کلاس دانشگاه بود و مقایسه وضعیت دسترسی مردم به ارتباطات قبل و بعد از دولت یازدهم، بهترین دفاع از کارنامه عملکرد ایشان است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و با بیان اینکه شعار اقتصادی چندسالی است که از شعار سال حذف نمی شود، گفت: دولت، مخاطب بایدهای مدنظر مقام معظم رهبری است و کسانی که بداخلاقی کرده و چوب لای چرخ ما می گذارند باید بدانند که چوب لای چرخ دولت گذاشتن به معنای چوب گذاشتن لای چرخ نظام است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا