جستجوی آثار جنگ جهانی دوم در اعماق دریا

به تازگی و در حین انجام عملیات نقشه برداری از اعماق دریا در هاوائی ، بقایای یک زیر دریائی I-400 که به نیروی دریائی سلطنتی ژاپن تعلق داشت ، مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است . در این نقشه برداری ، برج زیر دریائی ، و بقایای آن به دست آمده است . بر اساس اطلاعات موجود ،  این زیر دریائی  در حین جنگ جهانی دوم از بندرگاه  پرل Pearl Harbor خارج شده و پس از جنگ برای بررسی تکنولوژی به کار رفته در آن توسط اتحاد جماهیر شوروی تصاحب شد . سرانجام در سال 2013 میلادی ، این زیر دریائی در اعماق دریا توسط پژوهشگران دانشگاه هاوائی University of Hawaii و سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا U.S. National Oceanic and Atmospheric کشف شد .  

در همین زمینه تری کربی Terry Kerby مدیر بهره برداری و آزمایشگاه مرکز مطالعات زیر دریائی هاوائی submarine pilot of the Hawaii Undersea Research Laboratory  – HURL اعلام کرد : " ما برای شروع عملیات تجسس بر اساس احتمالات و حدس ، از سمت شمال غربی به جستجوی در ورودی زیر دریائی I-400  می رویم . "  

 

وی در ادامه توضیحاتش افزود : " ما این حدسیات خود را بر اساس در بزرگ آشیانه موجود در این زیر دریائی آغاز کرده ایم و پس از آن باید برج کنترل و بسیاری از دیگر اشیا و اقلام شگفت انگیز در داخل این زیردریائی قرار داشته باشد . اگر چه بخش هائی از این زیر دریائی آسیب دیده است ولی باید اعلام کرد که بخش های اصلی این زیر دریائی 400 فوتی ( 121 متر ) سالم و دست نخورده است . "

لازم به توضیح است که عرشه این زیر دریائی دارای طول کافی جهت فرود آمدن و حرکت سه هواپیمای بمب افکن زمان خود  بوده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا