ربات‌های پرنده مجهز به آر اف آی دی نویدبخش ردگیری دقیق‌تر اموال

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، به گفته محققان بزرگترین چالش ساخت این سیستم، یافتن ربات‌های ایمنی بود که خطری را برای کارکنان انبار ایجاد نکنند و توانایی خواندن اطلاعات برچسب‌های RFID‌ را نیز داشته باشند.

یک گزینه استفاده از ربات‌های کوچکی بود که وزن بسیار کمی داشتند و موتور آن‌ها از جنس پلاستیک ساخته شده بود. اما این ربات‌ها توانایی حمل تجهیزات RFID‌ را تا فاصله مطلوب ندارند. به همین علت محققان راهکاری را در پیش گرفتند که در آن به جای استفاده از ربات‌ها به عنوان حامل تجهیزات RFID، از آن‌ها به عنوان رله‌های مخابراتی استفاده شد.
اما این شیوه هم چالش‌های خود را دارد. در واقع از یک طرف تشخیص موقعیت دقیق کالاها با استفاده از این شیوه دشوار است و از طرف دیگر این شیوه موجب افزایش تعداد سیگنال‌های ارتباطی در یک فرکانس می‌شوند. به همین علت محققان از فیلترهای آنالوگ برای تفکیک سیگنال‌ها و جلوگیری از تداخل آن‌ها استفاده کردند.
همچنین با استفاده از یک رویکرد ساده توانستند زمان بازخوانی اطلاعات برچسب RFID‌ را با موقعیت مکانی ربات‌های پرنده تطبیق دهند و در عمل موقعیت کالا در انبار را تشخیص دهند. به گفته محققان دقت این ربات‌ها در تعیین مکان کالاها حدود 19 سانتیمتر است.
ردگیری اموال در انبارهای عظیم توزیع کنندگان امروزی به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. اقلام مفقود شده تنها در آمریکا سالانه 45 میلیارد دلار به کسب و کارها خسارت وارد می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا