فهرست کم‌فروشی شرکت‌های اینترنتی

حسین فلاح جوشقانی، سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، گزارش 6129 شکایت مربوط به اپراتورهای موبایل و 8769 شکایت مربوط به اپراتورهای اینترنت را در ۵ ماهه نخست سال جاری اعلام کرد.

این گزارش در پی تأکید محم‌جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر رسیدگی به شکایات مشترکان، حفاظت از حقوق آن‌ها و شفاف‌سازی در تهران و شهرستان‌ها، ارائه شده است.

شکایت‌های کاربران در چهار بخش در سامانه 195 به ثبت رسیده است :

  1. تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده (کم‌فروشی)
  2. سرعت کمتر از قرارداد
  3. تعرفه  
  4. گران‌فروشی

 

                             فهرست کم فروشی شرکت های اینترنتی اعلام شده از طرف وزارت ارتباطات 

 

سامانه تلفن گویای ۱۹۵ برای دریافت شکایت شهروندان از اداره‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمام زمینه‌ها، در نظر گرفته شده و در اختیار مردم است.

این سامانه هوشمند است و در ظرف ۹ روز به شکایت‌های شهروندان رسیدگی می‌کند.

سامانه 195 پیش از این متعلق به شرکت برق بود که هم اکنون برای دریافت شکایات مردمی از اداره‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده و شماره تلفن گویای شرکت برق به ۱۲۲ تغییر پیدا کرده است.

شهروندان می‌توانند تمام شکایات خود را مبنی بر دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، مشکلات شبکه اینترنت، خدمات شرکت‌های فناوری ارتباطات، مخابرات، خدمات دفاتر پیشخوان یا آی سی تی، به این سامانه اطلاع دهند.

 

گفتنی است که حسین فلاح جوشقانی سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، از اپراتورهای ارائه‌دهندۀ خدمات خواست که در زمینۀ سوءاستفاده‌های احتمالی از سرویس‌ها، مثل بدافزارهایی که از حجم ترافیک کاربران استفاده می‌کنند، به مشترکان خود آموزش دهند و به‌درستی درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند چراکه این اقدام از آمار شکایات مشترکان کم می‌کند.

 

گزارش: غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا