ستاری: علوم انسانی پایه تفکر و رشد جامعه است

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ضرورت تجاری سازی علوم انسانی گفت: تجاری سازی علوم انسانی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه مدیران بسیاری از شرکت های موفق و سرمایه دار دنیا در رشته های انسانی تحصیل کرده اند افزود: در برخی مواقع حضور جوانان در دانشگاه ها باعث گرفتن وقت و جوانی آنان شده و در عمل دستاوری برای آنان ندارد.

وی با انتقاد از رانت ناشی از نفت که گریبانگیر کشور شده است اظهار داشت: بهره مندی از نفت باعث شده است که روش های دیگر اقتصادی برای درآمد زایی را از یاد ببریم و نخبگان و ایده های فکری جوانان را فراموش کنیم.

ستاری با بیان اینکه ایده های جوانان منجر به افزایش اشتغال در کشور می شود افزود: به علت اینکه اهمیتی به افکار و ایده های نخبگان و جوانان داده نمی شود به دانشجویان به عنوان تهدید نگاه می کنیم و نگران اشتغال آینده آنان هستیم.

وی افزود: دانشگاه ها نسبت به فارغ التحصیلان خود مسوول هستند و باید فارغ التحصیلان خود را در مراکز نوآوری و شرکت های مرتبط با علوم دانشگاهی مشغول به کار کرده و برای خود درآمد زایی کنند.

ستاری بر تقویت ارتباط حوزه های علمیه و بنیاد نخبگان تاکید کرد و افزود: نگرش به نخبگان در کشور درحال اصلاح شدن است و آیین نامه جدید نیز برای تصویب در هیات مدیره بنیاد ملی نخبگان آماده است.

وی بر تشکیل کمیته مشترک حوزه های علمیه و معاونت علمی رییس جمهوری برای تصویب و پیگیری مسائل تاکید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو می کند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا