بررسی چالش ها در کنگره سراسری اپتومتری ایران

دکتر علی میرزاجانی گفت: بیستمین همایش سراسری اپتومتری ایران با محوریت تجویز و تطبیق عدسی‌های تماسی، تازه‌های اپتومتری و اپتومتری کودکان و با حضور بیش از 55 سخنران از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تازه‌ترین داده‌های علمی در مورد رشته اپتومتری را به نقد و بررسی می‌گذارد.

وی با بیان این که در این همایش سه روزه کارگاه‌های تخصصی با هدف ارتقای دانش جامعه اپتومتری برپا خواهد شد، افزود: تجویز عدسی‌های تماسی، الکتروفیزیولوژی بینایی و کم بینایی به همراه آموزش اپتومتریست‌ها درباره فیت و ارائه عدسی‌های تماسی از مباحث مورد توجه در این کنگره است.
میرزاجانی ادامه داد: از مهمترین مشخصه های کنگره امسال پیش بینی حضور فعال همکاران اپتومتریست از سراسر کشور نسبت به سال های گذشته است. مشکلاتی که در زمینه حرفه ای برای همکاران پیش آمده موجب شده است که انگیزه آحاد اپتومتریست ها برای از میان برداشتن این موانع بیش از پیش تقویت شود و با حضور پرشور بتوانند راهکارهای لازم را با همفکری بررسی کنند.
وی گفت: از آنجا که مباحث کنگره امسال بسیار تخصصی و مرتبط با چالش های کلینیکی اپتومتری است، گروه هدف شرکت کننده در کنگره را مقاطع مختلف فارغ التحصیلان اپتومتری تشکیل می دهند.
میرزاجانی افزود: تمام تلاش اپتومتریست ها، حضور موثر در نظام سلامت کشور به عنوان مراقبین اولیه بینایی است. در همین راستا همکاران با ارائه خدمات تخصصی ارزان به آحاد جامعه اقدامات در خور تحسینی در سنوات گذشته داشته اند که از جمله شرکت در طرح تشخیص تنبلی چشم است.
بیستمین کنگره سراسری اپتومتری ایران از هشتم تا دهم شهریورماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا