ارتش آمریکا با موشک بازیافتی ماهواره به فضا فرستاد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، ماهواره متعلق به ارتش آمریکا به منظور کنترل اشیای موجود در مدار زمین، به وسیله یک موشک بازیافتی Orbital ATK Minotaur IVبه فضا فرستاده شد. سه بخش اولیه موشک Minotaur IV از موشک های بالستیک اینترکنتیننتال از کار افتاده ساخته شده است. این سه بخش معمول روی یک بستر اوریون ۳۸سوار شده اند.

به هرحال ماهواره نیروی هوایی ارتش آمریکا به نام ORS-۵  سوار بر موشک Orbital ATK Minotaur IVاز  پایگاه فضایی کیپ کارناوال در فلوریدا به آسمان پرتاب شد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، این ماهواره  در مدار منحنی و ارتفاع ۶۰۰ کیلومتری خط استوا قرار می گیرد. ماهواره ۱۴۰ کیلوگرمی از این نقطه می تواند کمربند ژئوسینکر (منطقه ای حدود ۳۵۸۰۰کیلومتر در بسیاری از ماهوارها های مخابراتی و هواشناسی مهم در آن قرار دارند) را رصد کند.

 مدار ژئوسینکر نقطه ای بسیاری ایده آل برای این ماهواره به حساب می آید زیرا اشیای موجود در این نقطه با سرعت زمین مدار می زنند. به این ترتیب ماهواره ها می توانند در تمام ۲۴ساعت ۷ روز هفته در یک نقطه از زمین باقی بمانند.

ماهواره ORS-۵ علاوه بررصد ماهواره های دیگر زباله های فضایی موجود در این منطقه کمربندی را کنترل می کند. آزمایشگاه لینکولن در دانشگاه MIT این ماهواره را طراحی کرده و ساخته است.

به هرحال این ششمین موشک Minotaur IVبود که به فضا ارسال  شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا