مشارکت ال‌جی در ساخت قطعات خودروهای الکتریکی آمریکا

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، شرکت ال‌جی الکترونیکز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این شرکت یک کارخانه‌ی تولید قطعات خودروی الکتریکی (EV) در فضایی به وسعت ۲۳,۲۲۵ متر مربع در هازل پارک حومه‌ی دیترویت می‌سازد. اگر چه ال‌جی خودروی الکتریکی تولید نمی‌کند؛ اما بخش قطعات خودروی این شرکت، ادوات زیادی برای خودروی شورولت بولت متعلق به شرکت جنرال موتورز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی دنیا، عرضه می‌کند. 

Chrysler  Portal EV/ کرایسلر پورتال ای وی

یکی از مدیران شرکت ال‌جی می‌گوید: شرکت ال‌جی سلول‌های باتری و متعلقات آن، موتور الکتریکی، مبدل قدرت (اینورتر)، شارژر، سیستم تهویه مطبوع، پنل نمایش دیجیتال و سیستم اطلاعاتی برای خودروهای الکتریکی تولید می‌کند. به همین دلیل جنرال موتورز اعتماد بسیاری به ال‌جی کرده، اما این رابطه متقابل است.

به گفته‌ی این مقام مسئول، شرکت ال‌جی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷، حدود ۱.۵ میلیارد دلار قطعات خودروی الکتریکی ساخته است. بخش بزرگی از افزایش ۴۳ درصدی این تولید نسبت به سال قبل، به لطف خودروی الکتریکی شورولت بولت محسوب می‌شود.

کارخانه‌ی جدید باید این قطعات را به‌راحتی عرضه کند و هر گونه نگرانی در مورد کمبود واردات این قطعات را در بازار ایالات متحده کاهش دهد. این کارخانه، کمک نقدی به مبلغ ۲.۹ میلیون دلار از برنامه‌ی توسعه‌ی تجاری میشیگان دریافت کرد و حداقل ۲۹۲ کارگر و مهندس استخدام خواهد کرد.

بدون شک ال‌جی به دنبال گسترش تولید قطعات خودروهای الکتریکی از طریق همکاری با جنرال موتورز است. به لطف انقلاب خودروهای الکتریکی که عمدتا توسط شرکت تسلا ایجاد شده است، سازندگان سنتی خودرو مجبور شده‌اند تولید خودروهای بنزین‌سوز را کاهش دهند و به سمت تولید خودروهای الکتریکی حرکت کنند. با این اوصاف، آن‌ها به کمک شرکت‌هایی که مجهز به فناوری ساخت باتری پیچیده و دیگر اجزای سازنده‌ی خودروهای الکتریکی هستند، نیاز دارند. ال‌جی با ساخت یک کارخانه در مرکز صنعت خودروی ایالات متحده، می‌تواند این نقش را به‌خوبی بازی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا