پنجمین مجله نانویی ایران درآی اس آی پذیرفته شد

 این مجله با نام اختصاری INL، از سال 2010 به سردبیری دکتر محمدباقر قلی‌وند و مدیر داخلی دکتر عاطفه قادری شروع به فعالیت کرده و از سال 2012 توسط انتشارات اشپرینگر منتشر می‌شود.

اعضای هیئت علمی برجسته برخی از دانشگاه‌های کشور و همچنین برخی از دانشگاه‌های خارجی از کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، چین، ترکیه، استرالیا، پرتقال، هند به ‌عنوان هیات تحریریه با این مجله همکاری می‌نمایند. این مجله به‌صورت فصلنامه بوده و تاکنون 6 جلد مشتمل بر 16 شماره، حاوی 221 مقاله به صورت Review،Original از دانشگاه‌های معتبر ایرانی و خارجی در آن چاپ شده است.
این مجله علاوه بر نمایه شدن در نمایه ESCI سایت تامسون رویترز، در پایگاه‌‌های معتبر دیگری مثل CASEMBASE ،DOAJ EBSCO ،ProQuest نیز نمایه شده است.
لازم به ذکر است که پیش از این چهار مجله نانو Journal of Nanostructures (ناشر: دانشگاه کاشان)، Journal of Nanostructure in Chemistry (ناشر: دانشگاه آزاد واحد شهر قدس) وJournal of Nanoanalysis (ناشر: دانشگاه آزاد واحد علوم دارویی)، International Journal of Nano Dimension (ناشر: دانشگاه آزاد واحد تنکابن) در نمایه ESCI تامسون رویترز پذیرفته شده بودند.
گفتنی است، نمایه ESCI یا Emerging Sources Citation Index به‌عنوان یک نمایه جدید در پایگاه ISI-Web of Science Core Collection در سال 2015 معرفی و ارائه شده است.
عنوان و چکیده مقالات منتشرشده در مجلات نمایه ESCI در پایگاه ISI Web of Science قابل جستجو، بازیابی و مشاهده است و این مقالات دارای اعتبار و ارزش مقاله ISI Web of Science خواهند بود.
اطلاعات بیشتر درباره مجله International Nano Letters، به همراه فهرست مقالات منتشر شده در آن در پایگاه اینترنتی مجله در دسترس قرار دارد.
موضوعات پذیرش مقاله برای چاپ در این مجله در تمامی حوزه‌های فناوری‌نانو (nanoscale and nanostructured materials) است.
شایان ذکر است، براساس آیین‌نامه حمایت تشویقی ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری، به نویسندگان مقالات فناوری نانوی چاپ شده در مجله INL با توجه به نمایه شدن آن در ESCI، مبلغ 15 میلیون ریال حمایت تشویقی تعلق می‌گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا