نرم‌افزاری هوشمند برایتان وقوع زلزله را پیش‌بینی می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران پژوهشگران یک نرم‌افزار بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند تولید کرده‌اند که می‌تواند وقوع زلزله را پیش‌بینی کند.
 
گفتنی است، این نرم‌افزار از سیستم GPS برای بررسی تغییرات در لایه‌های سطحی و عمقی سیاره زمین استفاده می‌کند و پس از بررسی تغییرات آن‌ها را از طریق نرم‌افزار به دارنده گوشی اعلام می‌کند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، با استفاده از این سیستم افراد در شهرها و روستاهای نزدیک محل کانون زلزله از وقوع آن آگاه می‌شوند و می‌توانند اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
 
دانشمندان این نرم‌افزار به نام EEW Crowdsourced را توسط شبیه‌سازی با یک زلزله فرضی 7 ریشتری آزمایش کرده و نتایج مورد قبولی به دست آورده‌اند.
 
این سیستم می‌تواند به ساکنین یک منطقه در معرض خطر بروز زلزله در یک بازه زمانی مناسب هشدار دهد تا آن‌ها سریعاً اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
 
در حال حاضر طرح اندازه‌گیری و سنجش گسل‌های سطحی و عمقی زمین در سواحل غرب ایالات متحده آغاز شده است تا سیستم به طور کامل پیاده‌سازی شود.
 
سازندگان این نرم‌افزار هوشمند اعتقاد دارند این سیستم می‌تواند حتی زلزله‌های بالای 7 ریشتر را شناسایی کند.
 
با استفاده از این سیستم که شرح تفضیلی آن در مجله AAAS به چاپ رسیده است، دانشمندان امیدوار هستند آمار مرگ و میر و تلفات ناشی از زلزله تا حد بالایی کاهش پیدا کند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا