خرس هایی که گیاهخوار شدند

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، گرم شدن وضعیت آب و هوا به این معنی است که گیاه آقطی نیز زودتر از موعد و تقریبا همان زمانی می رسد که جریان های آب حاصل از ذوب یخ ها به صورت پرحجم و همراه با ماهی سالمون در جزیره کودیاک آلاسکا جاری می شوند.
عادت غذایی خرس های قهوه ای این است که دراوایل تابستان از سالمون و در اواخر فصل از گیاه آقطی تغذیه می کنند
براساس مطالعه صورت گرفته در دانشگاه ایالتی اورگان در آمریکا، این خرس ها که معمولا 70 درصد سالمون های منطقه غذای آنها می شوند، در تابستان بسیار گرم سال 2014 در اطراف رودخانه ها و جریان های آب شیرین مشاهده نشدند زیرا به مناطق مرتفع تر رفته بودند و از آقطی تغذیه می کردند، گیاهی که پروتیین چندانی ندارد و مصرف مستمر آن خرس ها را نحیف می کند.
زیست شناسان هشدار دادند که گرم شدن کره زمین در این تغییر نامعمول رفتار خرس ها دخیل است و می تواند کل اکوسیستم را هم تحت تاثیر قرار دهد.
محققان همچنین دریافتند که بقایای به جامانده از سالمون های مصرفی خرس ها نیز کاهش یافته و این امر بر حاصلخیزی جنگل های اطراف حوزه های آبی تاثیر منفی گذاشته است.
براساس این مطالعه، گرایش خرس ها به گیاهخواری، یک ارتباط اکولوژیکی را از بین برده است.
گفته می شود که به طور میانگین آقطی در هر دهه دو و نیم روز زودتر می رسد و اگر این رویه ادامه یابد، تا سال 2070 ، برای خرس های قهوه ای در دسترس تر از ماهی های سالمون خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا