نخستین دوره فعالیت شتاب‌دهنده پایان یافت

به گزارش مهر، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، در تشریح پایان فعالیت نخستین دوره یکی از شتاب‌دهنده‌های مرکز شتابدهی نوآوری اظهار کرد: پس از شش ماه تلاش بی‌وقفه تیم‌های کارآفرین مستقر در شتاب‌دهنده آواتک پردیس به‌عنوان اولین شتاب‌دهنده مرکز شتابدهی نوآوری، ۱۰ استارتاپ برتر موفق به تکمیل دوره شدند.

وی بیان کرد: این گروه دستاوردهای خود را برای اولین‌بار در «روز ارائه» (Demo Day) با حضور ۱۴۰ نفر در آمفی‌تئاتر مرکز شتاب‌دهی نوآوری مستقر در دانشگاه تهران به جامعه سرمایه‌گذاران ارائه کرد.

صفاری‌نیا، سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در این رویداد را، فرشتگان کسب‌وکار (Angel Investors)، نمایندگان صندوق‌های سرمایه‌گذاری، فعالان و مربیان جامعه کارآفرینی و تیم‌های پذیرفته‌شده در چرخه دوم آواتک عنوان کرد.

به گفته وی، از میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری حاضر می‌توان به صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق توسعه فناوری‌های نوین و صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرآوا، شناسا و سیمرغ اشاره کرد.

رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی گفت: در روز ارائه، هر استارتاپ به مدت هفت دقیقه به ارائه محصول، معرفی تیم و دستاوردهای شش ماهه خودپرداخت و نیاز سرمایه‌ای خود را نیز برای ۱۲ ماه آینده اعلام کرد.

وی با اشاره به این‌که استارتاپ‌های مستقر در چرخه اول شتاب‌دهنده فناوری برای مرحله رشد خود جمعاً نیاز به جذب بیش از ۷۲ میلیارد ریال دارند، گفت: برای جذب این سرمایه لازم است تیم‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از شرکت خود را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

صفاری‌نیا ادامه داد: استارتاپ‌های چرخه اول توانستند در این مدت شش ماهه، جمعاً ۱۹۳ میلیارد ریال ارزش در شرکت‌های خود ایجاد کنند.

به گفته وی، با هماهنگی مرکز رشد پارک فناوری پردیس، مقرر شد امکان عضویت و استقرار طرح نوآورانه و استارتاپ‌های خروجی شتاب دهنده در این مرکز فراهم شود.

رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی با تاکید بر این‌که در هفته‌های آخر دوره شتاب‌دهی، گروهی ازمتخصصین، تیم‌های مرتبط با طرح‌های نوآوری را در تدوین «طرح کسب‌وکار سه ساله» و «طرح تفصیلی سال ۱۳۹۴» یاری رساندند، گفت: از این طریق مشخص شد هر یک از استارتاپ‌ها برای سال اول فعالیت خود به چه میزان جذب سرمایه نیاز دارد.

وی بیان کرد: طرح نوآورانه و استارتاپ‌های خروجی مرکز نوآوری بعد از این رویداد، مراحل پایانی حضور خود در شتاب‌دهنده را می‌گذرانند و در ادامه، روند پذیرش سرمایه‌گذاری و دریافت سرمایه‌های خود را به اتمام خواهند رساند. همچنین تعدادی از تیم‌ها به مرکز رشد پارک فناوری پردیس انتقال پیدا می‌کنند و تعدادی دیگر نیز در تهران در حال اجاره دفتر کار هستند.

صفاری‌نیا خبر داد: تیم‌های دوره دوم شتاب‌دهنده آواتک با ارزیابی بیش از ۲۲۰ تیم متقاضی و انتخاب ۲۰ تیم منتخب، در هفته سوم اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز خواهند کرد. ایشان همچنین اضافه نمود دومین شتاب‌دهنده مرکز شتابدهی نوآوری به نام دیموند، فعالیت رسمی خود را از ابتدای سال ۹۴ شروع کرده است.

 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا