حمایت استانداری کردستان از جهاددانشگاهی

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در دیدار با هیات رییسه این واحد گفت: جهاددانشگاهی کردستان باید معرفی خدمات و فعالیت‌های خود در سطح استان را در دستور کار قرار دهد و خود را بیش از پیش به جامعه، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی بشناساند.
وی ارتباط و همکاری دانشگاه‌های استان با جهاددانشگاهی را امری ضروری دانست و افزود: تعامل این دو نهاد علمی می‌تواند گامی مهم و موثر در راستای توسعه علمی و پژوهشی استان باشد.
زاهدی در ادامه سخنان خود و در پاسخ به ظرفیت‌های مطرح شده جهادانشگاهی توسط اعضای هیات رییسه عنوان کرد: پروژه‌های استان مستلزم داشتن طرح پیوست و مطالعات فرهنگی اجتماعی است که جهاددانشگاهی بر اساس رسالت علمی و پژوهشی خود می‌تواند در تحقق این مهم موثر باشد.

وی یادآور شد: جهاددانشگاهی باید سعی کند با برگزاری جلسات متعدد تعامل بیشتری با سایر ارگان‌ها به ویژه دانشگاه‌ها داشته باشد که استانداری کردستان نیز در این راستا جهاد را حمایت خواهد کرد.
آموزش 21 هزار نفر در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی طی یکسال گذشته

در ادامه چیا سهراب نژاد اظهارکرد: جهاددانشگاهی استان کردستان طی 11 سال عمر خود، بیشتر به تقویت زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی خود پرداخته و اکنون درصدد معرفی، توسعه و ارتقای کیفیت فعالیت‌های خود در سطح استان است که تحقق این مهم مستلزم حمایت و اعتماد بیش از پیش مسوولان و مدیران است.
وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی از پتانسیل بالا و نیروهای جوانی در زمینه‌های مختلف برخوردار است، افزود: این نهاد انقلابی و علمی می‌تواند نقش بسیار موثری در راستای توسعه استان داشته باشد.
سرپرست جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به خدمات مختلف جهاددانشگاهی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، عنوان کرد: در حال حاضر آموزش‌های این نهاد با هدف پرورش نیروی متخصص و براساس نیاز بازار کار در سطح استان ارایه می‌شود.
سهراب نژاد بیان کرد: حوزه آموزش جهاددانشگاهی اکنون فعالیت‌های خود را در دو بخش بلندمدت و کوتاه مدت ارایه می‌دهد که در این راستا و در حوزه آموزش کوتاه مدت که ویژه کارمندان سازمان‌ها و ارگان‌های استان بوده، 9 هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است و در زمینه آموزش بلندمدت نیز در حال حاضر بزرگترین مرکز علمی کاربردی استان از لحاظ فضای فیزیکی مختص به جهاددانشگاهی است.
وی تصریح کرد: طی سال گذشته، 21 هزار نفر در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی آموزش دیده‌اند که 12 هزار نفر از آنها مربوط به ادارات و آموزش به کارمندان و 9 هزار نفر هم آموزش به فراگیران آزاد بوده است.
سرپرست جهاددانشگاهی استان کردستان افزود: حوزه پژوهش جهاددانشگاهی تاکنون خدمات زیادی را در راستای اهداف و پتانسیل‌های استان ارائه داده است و در حال حاضر در بحث توت فرنگی و تولید نشاء عاری از ویروس و طرح بسته بندی برای ماندگاری بیشتر توت فرنگی وارد عمل شده که تحقق آن نیازمند حمایت است.
وی اعلام کرد: مرکز خدمات تخصصی GIS جهاددانشگاهی نیز از دیگر اقدامات واحد پژوهش است که تاکنون بیش از 30 طرح برای ادارات و سازمان‌های مختلف انجام داده است.
سهراب نژاد، مرکز تجاری سازی و اشتغال را نیز از دیگر حوزه‌های این نهاد انقلابی عنوان کرد و گفت: این بخش مکمل بخش‌های پژوهش و آموزشی جهاددانشگاهی است و مهمترین کار آن ارائه مشاوره‌های شغلی و کمک کردن به فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار است.
وی در ادامه سخنان خود، جهاددانشگاهی را مجموعه‌ای جوان و دارای نیروی متخصص دانست و خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم این نهاد علمی را به جایگاه اصلی خود برسانیم و برای تحقق این مهم انتظار داریم که استانداری و سایر ارگان‌ها و ادارات استان بسترهای لازم را برای پیشرفت این مجموعه فراهم کنند، چرا که ما یک نهاد انقلابی و علمی هستیم و بر همین اساس تعهد بیشتری در راستای توسعه استان خواهیم داشت.
در ادامه این دیدار اعضای هیات رییسه جهاددانشگاهی به ارایه خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان در زمینه‌های مختلف پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا