تعویض صفحه نمایش موبایل ممکن است اطلاعات را به خطر بیاندازد!

به گزارش سیناپرس به نقل از دی جی کالا مگ،محققان دانشگاه Ben-Gurion اخیرا گزارش داده‌اند که صفحه‌های تعویض شده‌ی یک موبایل، می‌توانند به دستگاه و اطلاعات داخل آن دسترسی اضافه داشته باشند.

محققان یک چیپ‌ست اضافه را روی یک صفحه نمایش لمسی قرار دادند. سپس این صفحه نمایش را روی دو گوشی Huawei Nexus 6P و LG G Pad 7 آزمایش کردند. آن‌ها توانستند به ورودی‌های کیبورد کاربر دسترسی داشته باشند و حتی با استفاده از دوربین گوشی، عکس بگیرند. این اطلاعات سپس توسط یک ایمیل به سازنده‌ی بدافزار ارسال می‌شود. نوع دیگری از حمله هم طراحی شده بود که به کرنل سیستم عامل نفوذ می‌کرد.

مشکل مهم اینجاست که محققان می‌گویند امکان تشخیص این صفحه‌های نمایش آلوده از صفحه‌های نمایش سالم وجود ندارد؛ یعنی حتی تعمیرکاران هم نمی‌توانند متوجه شوند که قطعه‌ی تعویضی آن‌ها، یک بدافزار در خود دارد. با توجه به اینکه تمام پروسه‌ی جمع‌آوری و ارسال اطلاعات بدون فایل صورت می‌گیرد، نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس نمی‌توانند آن را کشف کنند.

فقط هم گوشی‌های اندرویدی نیستند که در معرض خطر چنین حمله‌ای قرار دارند. طبق نتایج مطالعات منتشر شده، می‌توان به یک آیفون هم با همین روش نفوذ پیدا کرد.