کشف 400 نقاشی صخره ای ماقبل تاریخ در اندونزی

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی منابع باستان شناسی در اندونزی ، تعداد زیادی آثار نقاشی روی صخره از دوران پیش از تاریخ  ، در روستای Ohoidertaun در ایالت مالوکو Maluku این کشور کشف شده اند .

بر پایه  گفته های محمد حوسنی Muhammad Husni, رئیس اداره باستان شناسی شهر آمبون Ambon  که مرکز ایالت مالوکو محسوب می شود ، تا کنون حداقل 400 اثر نقاشی صخره ای در این منطقه کشف شده است . وی در رابطه با جزئیات این نقوش گفت : " ما دقیقا قدمت این نقوش را نمی دانیم و برای کشف این موضوع باید مطالعات و پژوهش های عمیقی انجام شود . به هر صورت ما بر اساس تعداد و تنوع این نقوش ، می توانیم نتیجه بگیریم که فرهنگ مردمی که این آثار را خلق کرده اند ، بسیار توسعه یافته بوده است . "

ووری هاندوکو Wuri Handoko یکی از باستان شناسان پژوهشگری است که مطالعه روی این نقوش را بر عهده دارد . وی در رابطه با این نقوش صخره ای پیش از تاریخی می گوید : " این نقوش به احتمال زیاد در ارتباط با دو سایت دیگر باستانی هستند که در نزدیکی این منطقه قرار داشته و در آن ها نیز آثار نقاشی صخره ای به دست آمده است . اگر ما به نمای کلی و عمومی منطقه توجه کنیم ، بیشتر نقوش صخرهای پیش از تاریخی ، در مناطق ساحلی کشیده شده اند .  این موضوع نشان می دهد که یک راه و مسیر ارتباطی طولانی از مسافت های دور دست در این مناطق وجود داشته که انسان های باستانی از آن ها استفاده می کردند .

وی در خاتمه تاکید کرد : " این پژوهش ها می تواند دانشمندان را در فهم بهتر الگوی مهاجرتی اقوام باستانی مردم این مناطق ، یاری کند . "

شرح کامل این کشف و جزئیات نقوش یافت شده در این منطقه ، در خبرگزاری Antara News  منتشر شده است .