دختران بیش از پسران در معرض آسیب های روحی هستند

مطالعات و پژوهش های جدید نشان می دهد که خطر ابتلای دانش آموزان دختر به مشکلات روحی به شدت افزایش پیدا کرده و دختران بیش از پسران در معرض آسیب های روحی قرار دارند .

پژوهشگران معتقد هستند که والدین باید توجه بیشتری نسبت فرزندان مدرسه ای خود به وِیژه دختران داشته باشند تا در صورت مشاهده هر گونه نشانه استرس و اضطراب و یا مشکلات روحی و احساسی ، موضوع را  با مشاوران و یا روان شناسان در میان گذاشته و بتوانند پیش از حاد و مزمن شدن این مشکل ، نسبت به حل آن اقدام کنند .

قابل ذکر است که این پژوهش در طول یک دوره پنج ساله صورت گرفته و هزار و 600 دانش آموز  گروه سنی 11 تا 13 ساله در فاصله میانی  سال های 2009 تا 2014 نسبت به پاسخ پرسش نامه های این محققان اقدام کردند .

از نتایج مهم این بررسی و همچنین تجزیه و تحلیل داده های پژوهشی ، می توان به افزایش 7 درصدی تعداد دانش آموزان دختر که دچار مسائل و مشکلات عاطفی – روحی شده اند ، اشاره کرد . لازم به ذکر است که پژوهشگران همچنین به این نتیجه رسیدند که مشکلات و مسائل اجتماعی و رفتاری در سراسر پنج سال بین دختران و پسران نسبتا ثابت مانده بود .

بر اساس نظر پژوهشگران ، امروزه دختران خواستار ترکیب و ظاهر بدنی غیر واقعی هستند و به جهت افزایش کاربرد رسانه و شبکه های اجتماعی ، این امر نیز در حال افزایش است . علاوه بر این دانشمندان بر این باورند که کاهش و یا قطع خدمات بهداشتی – روانی نیز می تواند از دیگر دلایل ایجاد این مشکلات باشد .

برای حل این مشکلات ، محققان پیشنهاد می کنند تا منابع و اطلاعات لازم در اختیار معلمان و دبیران مدارس قرار گیرد تا آنها با مشاهده اولین نشانه های مشکلات روحی – عاطفی بتوانند در توقف و حل آن موثر باشند . دیگر اینکه خدمات بهداشتی – روانی در مدارس افزایش پیدا کند تا از این طریق آسان تر و سریع تر بتوان اقدام کرد .