گزارش تصویری از سینمای شناور

این سینما در جزیره ای به نام یائو نوئی و در منطقه نزدیک به ساحل دریای آندامان قرار دارد.  در این سالن نمایش روی دریا صفحه نمایش فیلم بر روی یک صخره برجسته در کنار جزیره قرار گرفته و با فاصله ای مناسب ، صندلی های تماشاچیان بر روی سطحی ساخته شده از چوب قرار گرفته است . در طراحی و ساخت این سینمای منحصر به فرد محاسبات دقیق مهندسی انجام شده تا امواج دریا و آب های ساحلی که گراداگرد محل استقرار تماشاچیان را احاطه کرده، امکان ورود به سطح چوبی و خیس کردن افراد را نداشته باشد . این منطقه خاص پس از مطالعات و بررسی های دقیق علمی برای این منظور انتخاب شده است ، زیرا نوع قرار گرفتن صخره های طبیعی در اطراف محل این سینما به نوعی دیواره محافظت کننده ای در برابر امواج و تلاطمات دریایی برای محل سینما فراهم کرده است و در واقع این صخره های طبیعی  به نوعی نقش موج شکن را برای این سینما اجرا کرده و اجازه ورود امواج بلند را به منطقه نمی دهند .

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که به دلیل مسقف نبودن سینما و قرار گرفتن آن در فضای باز ، تنها امکان اکران فیلم در ساعات پس از غروب آفتاب در آن وجود دارد .

معماران و طراحان بین المللی این سینما برای ساخت آن از جدیدترین تکنیک ها و روش های معماری در کنار روش های سنتی و بومی منطقه استفاده کرده اند. برای نمونه سطح  پایه شناور  محل قرار گیری تماشاچیان با الهام از طراحی قایق های بومیان ماهیگیر منطقه ساخته شده اند.

این نوع منحصر به فرد سینما دارای طرفداران بسیاری در سراسر دنیا است و جتی همه ساله در کشور فرانسه فستیوالی با عنوان French Riviera film festivals   اجرا می شود که تماشگران فیلم ها بر روی رودخانه و در حالت شناور بر روی آب به دیدن فیلم های فستیوال مشغول می شوند . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا