بزرگترین تونل جهان در زیر آب ساخته می شود

این مجموعه شامل خط رفت و برگشت قطار و اتوبان 4 خطه ای است که جزیره فهمارن در پات گاردن کشور آلمان را به جزیره لولاند در دانمارک متصل می کند.

طول این تونل 11 مایل (17.7 کیلومتر) است یعنی اگر خودرو ها با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند، چیزی در حدود 10 دقیقه بعد، از تونل خارج خواهند شد. عملیات ساخت این سازه امسال آغاز خواهد شد و تاریخ اتمام آن سال 2024 اعلام شده است . همچنین هزینه ساخت تونل 10 میلیون دلار برآورد شده است. ساخت این تونل حیرت آور می تواند  جهشی در استاندار های ساخت تونل ایجاد کند.

در سال 2008 در پی توافق کشور آلمان و دانمارک در خصوص ساخت راهی ثابت بین دو کشور، پروژه ای به نام پروژه فهمارن شکل گرفت. البته برنامه ساخت راهی مابین این دو کشور، به سال 1863 بر می گردد زمانی که مهندس آلمانی به نام گستاوو کرونکه، ساخت کوتاه ترین راه را برای اتصال شمال به مرکز اروپا را پیشنهاد کرد که پس از 150 سال این پیشنهاد به حقیقت می پیوندد. پس از سال ها تحقیق بر روی جزییات این پروژه، هم اکنون فاز نهایی تحقیقات بر روی اجرای پروژه در حال اجراست.

اجرای پروژه بزرگ فهمارن نیازمند دقت بالایی در جزییات نقشه و همچنین اجرای بی عیب و نقص قطعات است.ساخت این پروژه به یک شرکت دانمارکی که پیش از این تجربه ساخت پروژه های بزرگ همچون پل استور بیلت که جزایر دانمارک را بهم متصل می کند، واگذار شده است. قبل از عملیات ساخت، شرکت سازنده باید اطلاعات کاملی از محیط زیست و پوشش سنگی محل احداث تونل بدست آورد که در سال 2009 عملیات تحقیق و آزمایش خاک تونل آغاز شده است.

فیلم زیر شما را با مراحل ساخت پروژه آشنا خواهد کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا