اعمال قوانین نظارت بر پول های مجازی در استرالیا

بیت کوین به عنوان سردمدار واحدهای پول مجازی در سراسر جهان شناخته می شود و بسیاری از کشورهای جهان به تدریج این واحد پول را به عنوان یک موجودیت رسمی قبول کرده اند. با این حال یکی از مشکلات اصلی واحدهایی مانند بیت کوین این است که حجم بالایی از پول شویی به واسطه آنها انجام می شود زیرا این واحد مجازی قابل ردیابی نیست و دولت ها نمی توانند نظارتی بر وی گردش مالی افراد تحت حمایت این واحد پول داشته باشند.

در این میان دولت استرالیا تصمیم به این گرفته است که به سراغ مدیریت این گونه از واحد پول رفته و جلوی سو استفاده های انجام شده به واسطه این ارزهای مجازی را بگیرد. آژانس اطلاعات مالی استرالیا یا AUSTRAC به تازگی به سراغ ارائه راهکارهایی ویژه برای جلوگیری از سو استفاده های یاد شده رفته است و قصد دارد تا با ایجاد قوانین متحد و لازم الاجرا در این کشور، جلوی مشکلات یاد شده را بگیرد.

مسئولان این آژانس در بیانیه خود درخواستی عمومی برای رسیدگی به این موضوع ارائه کرده و آن را یک روش جدی و سیستماتیک غیرقانونی برای پول شویی و تهدیدی بزرگ برای قوانین مالی دانسته اند. جالب است بدانید که استرالیا نخستین کشوری نیست که به فکر چنین موضوعی افتاده است و پیش از این کشور ژاپن نیز پس از بحران و رسوایی چند میلیون دلاری رخ داده در توکیو، تصمیم به مدیریت بیت کوین در این کشور گرفتند که نتیجه این امر، از بین رفتن مرکز مبادله بیت کوین MtGox در ژاپن بود.

وزیر عدالت استرالیا که مایکل کینان نام دارد، در این باره گفت: «متوقف کردن جابجایی مالی بین برای تروریست ها و مجرمان، یک بخش بسیار حیاتی از سیستم دفاع ملی ما است و ما انتظار داریم که کسب و کارهای موجود در استرالیا به تبعیت از یک رژیم جامع نظارتی تن بدهند.»

جالب است بدانید که پس از شروع توسعه پول های مجازی در جهان از سال 2009 تا کنون، بیش از 100 واحد پول مجازی به وجود آمده و مورد استفاده قرار می گیرند. این واحدهای مجازی به عنوان یک روش مطلوب برای هکرها و باج گیران اینترنتی مطرح شده اند و پیش بینی می شود که کشورهای مختلف، به تدریج به فرایند مدیریت این واحدهای مالی روی بیاورند.

آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا