ایران رتبه اول المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضی را بدست آورد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، در مراسم برگزیدگان المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضی که امروز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، کشورهای ایران، روسیه و تاتارستان به ترتیب رتبه اول تا سوم را در المپیاد شیمی و ایران، روسیه و اوکراین به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در المپیاد ریاضی از آن خود کردند.

علی قاسمی،‌ علیرضا عطایی، ‌امیرحسین اخلاصی، کیوان میرزایی و محمد هنری از جمله برگزیدگان المپیاد بین‌المللی در رشته ریاضی و برنا ساعدنیا و سید حیدر مروج از جمله برگزیدگان المپیاد بین‌المللی در رشته شیمی شدند.

در المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضی از شش کشور روسیه، ایران، ‌لهستان، ‌تاتارستان، ‌عراق و صربستان شرکت کرده بودند. برگزیدگان این المپیاد با حضور دکتر خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم، دکتر تسلیمی قائم مقام وزیر علوم، دکتر احسان جلالی دبیر المپیاد دانشجویی کشور و دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور و سفیر صربستان در ایران، لوح تقدیر و مدال خود را دریافت کردند.

 شرکت کنندگان در المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضی از روز یکشنبه 22 مرداد ماه تا امروز 26 مرداد جاری به رقابت پرداختند که درنهایت برگزیدگان این المپیاد اعلام شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا