اجرای مطالعه کوهورت بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی در آمل

مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد از جمله مراکز تحقیقاتی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران است که در محل بیمارستان آموزشی، درمانی فیروزگر و به منظور گسترش پژوهش و ارائه راه حل در امور بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی تاسیس شده است.

موافقت اصولی این مرکز درسال 85 توسط شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و موافقت قطعی مرکز درسال  92 صادر شد.

ارتباطات علمی و بین‌المللی متعدد، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی با اهمیت، تربیت نیروی متخصص پژوهش محور، بکارگیری نیروهای پژوهش‌گر و محقق جوان و تأسیس آزمایشگاه‌های تخصصی و منحصر به فرد برای تحقیقات پایه، از جمله دستاوردهای این مرکز طی دهه گذشته بوده است و برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی مرکز تحقیقات در چهار حوزه آموزش، پژوهش، درمان و انتشارات انجام می‌شود.

در این میان پژوهش به عنوان  محور اصلی و از جمله دستاوردهای مرکز انجام تحقیقات تخصصی و مهم است که به طور منظم و با اولویت بندی هر ساله چندین طرح تحقیقاتی در این حوزه انجام می شود و نتایج طرح‌ها در واحد بیمارستانی مورد استفاده کاربردی قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از اهداف اصلی مرکز ترویج نتایج تحقیقات از طریق انتشار مقالات و کتب مرتبط و تخصصی است که هر ساله این مهم انجام می‌شود و در ارزیابی مراکز تحقیقات سال 1394، این مرکز موفق به انتشار 19 مقاله علمی و تخصصی شده، همچنین دارای 2 مقاله منتشر شده طی همکاری‌های بین المللی در سال 2015 است.

از جمله فعالیت‌های دیگر مرکز می‌توان به انجام مطالعه کوهورت بیماران مبتلا به NAFLD و راه اندازی دپارتمان تشخیص مولکولی اشاره کرد.

مطالعه کوهورت بیماران مبتلا به NAFLD با همکاری یک تیم از محققان و پزشکان و با اهداف پژوهشی و درمانی و ارتقای سلامت مردم در منطقه آمل استان مازندران در حال اجرا و پایش است.

همچنین گسترش دانش و فناوری در زمینه پزشکی مولکولی، مهندسی ژنتیک و DNA نوترکیب روز به روز حوزه‌های جدیدی را فراروی محققان قرار می‌دهد.

در این میان ابزار و فناوری جدید شاه کلید گشایش روزنه‌های امید در حل مشکلات دنیای پزشکی امروز محسوب می‌شوند. فناوری‌های پزشکی مولکولی با رویکرد پایه و بالینی جایگاه ویژه‌ای درحوزه‌های تشخیصی و درمانی دارند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در این راستا آزمایشگاه مرکز تحقیقات گوارش و کبد مرکز آموزشی پژوهشی درمانی فیروزگر با در اختیار داشتن برترین و به روزترین تجهیزات در زمینه تشخیص مولکولی آمادگی و قابلیت انجام هرگونه طرح تحقیقاتی در این زمینه را دارا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا