کیت خانگی تست اچ‌آی‌وی به بازار عرضه شد

به گزارش ایسنا، کیت جدید، حدود 26 هزار فرد مبتلا به اچ‌آی‌وی در انگلستان وجود دارند که از بیماری خود آگاه نیستند و این موضوع ممکن است به انتقال ناخواسته این بیماری به دیگران بیانجامد.به دلیل پیشرفت‌های موجود در درمان، اچ‌آی‌وی هم‌اکنون به بیماری قابل‌کنترل تبدیل شده است، اما تشخیص دیرهنگام آن می‌تواند اثر مخربی بر روی سلامتی و طول عمر بیمار داشته باشد.

کیت خانگی تست اچ‌آی‌وی به نام BioSure HIV Self Test، افراد مبتلا را قادر خواهد ساخت تا در هر زمان و مکانی، احتمال ابتلای خود به این ویروس را با دقت 99.7 درصد مشخص کنند.عملکرد این کیت مانند تست‌های بارداری است؛ با زدن یک لانست به نوک انگشت، نمونه خون گرفته شده و سطح آنتی‌بادی‌ها در خون اندازه‌گیری می‌شوند؛ نتیجه آزمایش تنها در 15 دقیقه اعلام می‌شود.

«بریگت بارد» سازنده این کیت مدعی است که ارائه آن می‌تواند گامی مهم به سمت عادی‌سازی آزمایش اچ‌آی‌وی باشد.آگاهی از وضعیت اچ‌آی‌وی حیاتی بوده و ارائه این محصول خانگی، افراد را قادر خواهد ساخت تا به صورت ناشناس و در هر زمان و مکان، آزمایش اچ‌آی‌وی را انجام دهند.

تمامی نتایج مثبت آزمایش اچ‌آی‌وی باید توسط متخصص تایید شوند و توصیه می‌شود که افراد در معرض خطر بالا هر سه ماه یک‌بار با استفاده از این کیت، وضعیت سلامتی خود را آزمایش کنند.

دکتر مایکل برادی از بنیاد بیمارستان کینگز کالج، کیت تشخیصی جدید را پیشرفت هیجان‌انگیزی برای مقابله با اچ‌آی‌وی توصیف کرد.افرادی که ابتلای آن‌ها به اچ‌آی‌وی دیر تشخیص داده می‌شود، 11 برابر بیشتر احتمال دارد که در سال نخست پس از تشخیص بمیرند و برای برخورد با این چالش باید به دنبال راه‌های مناسب برای آزمایش بود. فروش کیت خانگی BioSure HIV Self Test در انگلستان آغاز شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا