موتورسیکلت برقی بی‌ ام‌ و، برای بازار امریکا

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، محصول جدید بی‌ام‌و با نام C-Evolution در دسترس دوستداران اسکوتر در ایالات متحده قرار می‌گیرد. شرکت بی‌ام‌و موتورد، یکی از زیرمجموعه‌های بی‌ام‌و که موتورسیکلت تولید می‌کند، از سال ۲۰۱۴ تاکنون اسکوتر برقی C-Evolution خود را در اروپا به فروش می‌رساند. در حال حاضر گفته می‌شود آخرین نسخه‌ی آن به‌زودی راهی نمایشگاه‌هایی در ایالت کالیفرنیا خواهد شد.

اسکوتر برقی بی‌ام‌و C Evolution

این موتورسیکلت برقی مجهز به باتری‌های ۹۴ آمپرساعت است که در بی‌ام‌و i3 یافت می‌شوند. C Evolution با ۴۸ اسب بخار قدرت (۳۵ کیلووات) و بیشینه گشتاور ۷۱ نیوتن‌متر، تجربه شگفت‌انگیزی از موتورسواری ارائه می‌دهد. این موتورسیکلت برقی در مدت زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت برای نسخه‌ی آمریکایی این اسکوتر، ۵ مایل بر ساعت سریع‌تر از مشخصات نسخه اروپایی آن است که حدود ۸۰ مایل بر ساعت (۱۳۰ کیلومتر بر ساعت) خواهد بود. موتور الکتریکی این اسکوتر برقی با آب و رادیاتور خنک می‌شود. 

اسکوتر برقی بی‌ام‌و C Evolution

انتظار می‌رود که به کمک مرکز ثقل پایین و دوشاخه‌های کناری که با یک ضربه‌گیر عقب قابل تنظیم پیش بارگذاری شده است، رانندگی و سواری با اسکوتر برقی C-Evolution، هیجان‌انگیز باشد. ترمزگیری این اسکوتر به کمک سیستم ABS مجهز به ترمز دوگانه دیسکی و دو پیستونی شناور در جلو، همراه یک ترمز دیسکی در عقب، می‌تواند بسیار مؤثر عمل کند. با وجود باتری‌ها حجیم، وزن این موتورسیکلت برقی در حدود ۲۰۴ کیلوگرم (۶۰۶ پوند) است.

اسکوتر برقی بی‌ام‌و C Evolution

محدوده رانندگی این موتورسیکلت برقی با یک بار شارژ حدود ۹۹.۴ مایل (۱۶۰ کیلومتر) است که انتظار می‌رود اگر در مسیرهای غیر بزرگراهی قرار بگیرد، بیشتر از این مقدار هم بتواند بپیماید. ظرفیت باتری این اسکوتر ۱۲.۵ کیلووات ساعت است. با توجه به اینکه باتری اصلی این اسکوتر برقی خیلی بزرگ است، شارژ کردن آن با یک منبع برق معمولی ۱۱۰ ولتی، ۷ ساعت و ۵۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ یا ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه تا حداکثر ۱۰۰ درصد شارژ طول می‌کشد. البته، شارژ کردن با برق ۲۲۰ ولت تا حد زیادی زمان شارژ را کاهش می‌دهد. انتظار می‌رود مدت‌زمان شارژ این موتورسیکلت برقی برای ۸۰٪ شارژ در سه ساعت و پنجاه دقیقه و برای ۱۰۰٪ شارژ در چهار ساعت و سی دقیقه با برق ۲۲۰ ولت تکمیل شود.

اسکوتر برقی بی‌ام‌و C Evolution

مدل جدید C Evolution به‌جز باتری جدید به امکانات دیگری نظیر چراغ LED، سیستم کمکی حرکت به عقب و سیستم بازیابی انرژی ترمز اختصاصی بی‌ام‌و با نام Efficient Dynamics مجهز شده است. صندلی راحتی، جعبه نگهداری کلاه ایمنی، سیستم هشدار ضد سرقت، چراغ‌ LED، صفحه نمایش TFT در داشبورد و ضمانت ۵ ساله یا ۵۰ هزار کیلومتر باتری از دیگر مزایای این موتورسیکلت برقی هستند که با قیمت ۱۳,۷۵۰ دلار قابل خرید خواهد بود.

اسکوتر برقی بی‌ام‌و C Evolution

به نظر می‌رسد این موتورسیکلت برقی، انتخاب بسیار خوبی برای موتورسواران آمریکایی و به‌خصوص دوستداران طبیعت و انرژی پاک باشد. ویدیوی جذاب ادامه‌ی مطلب، همراه توضیحات اوا هاکانسون (رکورددار سرعت با موتورسیکلت‌های برق)؛ توانایی‌های نسخه‌ی اروپایی این اسکوتر برقی را نشان می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا